Strona 1 z 2
zmienne ,,Z,,
: 23 gru 2012, 18:06
autor: bitek5
witam
mam pytanie odnośnie rysowania wektorów , który podczas obróbki będzie miał przebieg
o płynnej zmiennej głębokości , próbuję na wiele sposobów bez żadnego efektu.
załonczam link o co mi chodzi :

: 23 gru 2012, 22:37
autor: lajosz
Witam.
Tego typu obróbka jest możliwa, ale tylko w najnowszej wersji Artcama, ale i tak (bardzo delikatnie mówiąc) do intuicyjnych nie należy.
Nazywa się to bodajże "Teksturowanie profilem freza" , chociaż nazwa może być inna bo dawno nie bawiłem się demem nowego Artcama i mogę nie pamiętać dokładnej nazwy.
Natomiast wzorem do naśladowania w tym względzie jest konkurencyjny program o nazwie "Aspire" firmy Vectric.
Demo możesz ściągnąć z oficjalnej strony.
Niestety ograniczeniem dema (jedynym) jest to, że nie można zapisywać gotowych prac, ale do ćwiczeń wystarczy spokojnie.
: 24 gru 2012, 20:51
autor: bitek5
Aspire znam, może nie do końca ale pomimo wielu prób nie udało mi się osiągnąć ,,sinusoidy ,,czyli płynnej fali .Texturowanie w aspire polega według mojej wiedzy i umiejętności na robieniu wgłębień :w krótszych lub w dłuższych odcinkach , wejście (i , lub wyjście ) promieniem lub po linii prostej i jaszcze kilka ustawień . Mnie chodzi o wykonanie ,,fali,,
na pojedynczym wektorze .
pozdrawiam WESOŁYCH ŚWIAT

: 24 gru 2012, 23:39
autor: lajosz
Witam ponownie.
Od razu sorry za ewentualne błędy, ale jestem w tym momencie w stanie wskazującym więc, wicie rozumiecie
Ależ ja np. nie mam żadnych problemów z uzyskaniem tego czego oczekujesz w programie Aspire.
Nie wiem, może inaczej interpretujemy pewne rzeczy, ale jest jak wyżej napisałem.
No dobra, koniec wymądrzania się.
Życzę wesołych świat i szczęśliwego nowego roku.
: 25 gru 2012, 11:06
autor: artmachining
A jakiego masz ArtCAMa?
Bo w wersji od Insignia wzwyż można to zrobić normalnie projektując sobie pofałdowaną powierzchnię i puścić po niej frez.
Pozdr
Adam
: 25 gru 2012, 12:28
autor: lajosz
@artmachining
bitek5 napisał;
"Mnie chodzi o wykonanie ,,fali,, na pojedynczym wektorze . "
A to nie to samo co proponujesz bo proponujesz (tak mi się wydaje) stworzenie reliefu.
Jeśli tak, to obróbka takiego czegoś, owszem, da pożądany rezultat, ale maszyna będzie dłuuugo męczyć ten relief.
Natomiast obróbka po wektorach wygiętych w osi Z, będzie znacznie, ale to znacznie szybsza i dodatkowo (jeśli użyć właściwego freza) dokładniejsza.
: 25 gru 2012, 12:37
autor: artmachining
Lajosz,
proponuję dokładnie to co kolega prosił czyli jedno przejście freza z pofalowanym zetem.
Pozdr
Adam
: 25 gru 2012, 12:40
autor: lajosz
@artmachining
OK.
Być może czegoś nie wiem.
Jeśli to nie problem, to może pokaż (napisz) JAK to wykonać w Artcamie ?
: 25 gru 2012, 20:34
autor: bitek5
mam dostęp u kolegi do ARTCAM jewels 2010 i ani on ani ja nie potrafimy sobie poradzić z tym problemem .Chodzi dokładnie o przejechanie po wektorze w linii prostej z zafalowaniem
w osi ,,Z,, . Wrzeciono zbroję w kulę fi 20 , jednym przejechaniem w zagłębieniu od -2 do-10 mm uzyskuję efekt 3D , przy zastosowaniu kilku wektorów obok siebie ale z przesunięciem
,,górek i dolin ,, osiągamy cacko . Gdyby dało się zrobić w tym,, artku,,prosiłbym o wskazówki
z góry dziękuję .
: 25 gru 2012, 23:37
autor: lajosz
Witam ponownie.
No i jednak da się to zrobić w Artcamie, ale fakt że się da, nie oznacza że jest łatwo, szybko i przyjemnie, a dodatkowo nie uzyskujemy pojedynczego wektora wygiętego w osi Z, a dwa, czyli frez jedzie po wygiętym w Z wektorze i wraca tą samą drogą na początek, a to dlatego, że do uzyskanie czegoś takiego wykorzystałem obróbkę zwaną V-Bit.
Otóż najpierw trzeba sobie (niestety) narysować zamknięte wektory w takim kształcie jak ma mieć przyszły wzór, przy czym należy pamiętać, żeby w najszerszym miejscu ten wzór nie przekroczył średnicy freza albo użyć freza o większej średnicy.
Zamiast pisaniny, poniżej zrzut ekranowy:
Teraz wystarczy tylko wybrać obróbkę V-Bit i jako narzędzie wybrać frez kulowy (ball nose) oczywiście z właściwą średnicą i ustawić skok na 100%.
Po wykonaniu powyższego, rezultat jak poniżej:
