@wiesiuch
Oprócz Artcama istnieje jeszcze konkurencja dla niego, czyli program firmy Vectric o ,nazwie Aspire.
Ten program nie dość, że jest tańszy, to jeszcze (moim zdaniem) o wiele szybciej generuje ścieżkę maszynową niż Artcam, a poza tym (co dla Ciebie byłoby zapewne ważne) ma jedną obróbkę której próżno szukac w Artcamie i w dodatku jest to (zaś moja subiektywna opinia) obróbka bardzo przydatna.
Otóż z angielska nazywa się ona w tym programie "Fluting" i służy do teksturowania profilem freza.
Teksturujemy nie tylko powierzchnie, ale i konkretne wektory.
Jak dla mnie, rewelacja.
Niby prosta sprawa, a w Artcamie tego brak.
Ale do rzeczy:
Program możesz pobrać w wersji demo z oficjalnej strony producenta.
Ograniczenie dema, to brak możliwości zapisywania gotowych prac, ale do ćwiczeń wystarczy spokojnie.
No więc odpalasz tego Aspire, rysujesz sześciokąt, a w środku trzy proste (jak na twoim rysunku).
Teraz wybierasz obróbkę "Fluting" , dobierasz parametry obróbki, narzędzie (w tym wypadku V-Bit), wskazujesz wektory, czyli w/w sześciokąt i linie i otrzymujesz coś takiego jak poniżej.
Dodam, że jest to to o co Ci chodzi, bo obróbka składa się z pojedynczych przebiegów.
a to trajektoria obróbki w widziana w 3D
No i gotowy model w 3D
Reasumując, może warto się zainteresować w/w programem ?
Wadą tego programu jest to, że nie można (jak w Artcamie) tworzyć reliefu od podstaw na podstawie wektorów, tzn. jest kilka możliwości, ale nie tak dużo jak w Artcamie.
Mimo wszystko, jest to (moim zdaniem) bardzo interesująca alternatywa dla Artcama.