Strona 1 z 2

ArtCam jak przekonwerterować pliki.

: 29 lis 2006, 13:03
autor: Jarosław B
Pytanie jak w temacie, jeżeli możecie pomóc. Jak przekonwerterować grafike, rysunek na G-kody w AtrCamie??? Jeżeli ktoś może pomóc przy programie ArtCam to prosze o kantakt pod nr 501-37-25-08 lub e-Mail [email protected].
Pozdrawiam i dziękuje

: 29 lis 2006, 15:46
autor: yoyer

: 30 lis 2006, 10:52
autor: Jarosław B
Witam.Na wstępie muszę poprawić meila gdyż zle napisałem [email protected] .Jeśli chodzi o tą stronkę to ją widziałem i owszem bardzo fajna tylko niestety na końcu nie ma nic o zamianie pliku graficznego na G-kody.A więc temat w dalszym ciągu aktualny .Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-11-30, 10:53 ]
Oczywiście [email protected] no teraz chyba dobrze

: 30 lis 2006, 11:04
autor: rchobby
Jaki typ grafiki bitmapa czy wektor?

: 30 lis 2006, 20:52
autor: AdamRog
I która wersja ArtCAMa :)

: 01 gru 2006, 13:46
autor: Jarosław B
ArtCam Pro 8, grafika bit mapa albo wektor i tak i tak :)

: 01 gru 2006, 14:24
autor: rchobby
Program ArctCAM nie ma możliwości prostej konwersji plików graficznych na pliki do maszyny tzn. wczytaj plik i od razu wygeneruj kody.
Na podstawie plików należy wykonać trochę (przeważnie nawet dosyc sporo) ręcznej pracy.
Pliki wektorowe są 'łatwiejsze' pozwalają jedynie na ominięcie rysowania w ArtCAM'ie.
Prosze uruchomic z http://www.artcam.com/videos/2DCNC.htm filmik "Importing Data", dotyczy on wersji Insygnia ale tak samo należy robic w normalnej wersji. Po wczytaniu z rysunku wybiera się odpowiednie fragmenty i tworzy ścieżki wycinania czy grawerowania zależnie od wybranej opcji/narzędzia. Podpowiedź w filmie "2D Profiling".
Z plików wektorowych można tworzyć wycinanki 3D ale wymagane jest wygenerowanie modelu 3D (relief).
Każdy rysunek zrobiony w oknie 2D można traktować jako zaimportowany plik graficzny.
Pomocne powinny być filmy z działu "Signmaking". W tym miejscu również można zobaczyć w jaki sposób tworzyć modele do frezowania z plików bitmapowych "Complex 3D Stable Sign".
Z plikami bitmapowymi jest więcej pracy i zależy co chcemy z tych plików uzyskać. Dobry przykład "3D Face Wizard".
Program jest tak wymagający i ma tyle różnych opcji że nie jest możliwe opisanie po kolei czynności. Potrzebna jest praktyka. Radziłbym ściągnąć filmy (linki są na dole stron, pliki *.exe) i starać sie zrobić 'u siebie' prezentowane przykłady a wiele pytań znajdzie odpowiedź.

: 02 gru 2006, 16:20
autor: Jarosław B
Dzięki wielkie za informacje. Mam prośbe do "rchobby" czy mógłby Pan przesłać na mój e-mail swój numer telefonu bo miałbym jeszcze pare pytań??

: 31 gru 2006, 12:39
autor: wood carver
to proste....łądujesz bitmape, albo vector ( jeśli masz gotowy)....i przechodzisz do zakłądki
toolpath...( oczywiście możesz jeszcze edytować vector...transformować itd...podobnie z bitmapą, czy gotowym modelem 3d...masz narzędzia do edycji modelu jak chodźby wygłądzenie)

wybierasz tryb obrówki...i właściwie to wszystko..potem artcam prowadzi cie przez reszte procesu:
-parametry rezu
- tolerancje
- ustawienia materiału...itp itd....wszystko dziecinie proste
banalszczyzna!
na końcu idziesz do zakładki " simulate toolpatch"
przeprowadzasz symulacje- sprawdzasz czy nie pochrzaniłęś czegoś, jak to wyjdzie....zapisujesz w wybranym formacie...i ot co!!..

: 09 sty 2007, 23:29
autor: pitkowski
w jakim wybranym formacie???
symulacjie można zapisać z tego co pamiętam to chyba tylko z rozszerzeniem *.rlf !!!??