Grawerowanie na powierzchni modelu
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
Grawerowanie na powierzchni modelu
Witam!
W jaki sposób grawerować na powierzchni modelu??
Frezuję relief , a następnie chce dodać jakieś detale używajac v bit carving' u czy graverowania " po linii" - po wektorze. Chcę, aby artcam prowadził frez np. z zagłębieniem 0.3 mm biorąc pod uwagę, że powierzchnia nie jest prosta- jest to jakaśwyfrezowana bryła ( albo jej część)
Jak do tej pory zauważyłem, że program owszem bierze pod uwagę wysokość modelu oraz ustala offset chcąc potem na tym grawerować ale na tym się kończy- nie robi tego w zależnosci od wysokości modelu w różnych jego punktach lecz bierze pod uwagę wysokość ( najwyższy punkt modelu/element) i na tej podstawie ustala offset narzedzia.
Albo jeszcze inaczej: jak grawerować na powierzchni jakiegoś modelu którego powierzchnia nie jest prosta ?
A jeśli nie Artcam to jaki soft stwarza takie możliwości.
przykład:
( na pierwszym zdjęciu jest to powierzchnia orbrotowa..ale to nie iestotne- istotny jest fakt zawężania.. nie jest to prosty walec)
W jaki sposób grawerować na powierzchni modelu??
Frezuję relief , a następnie chce dodać jakieś detale używajac v bit carving' u czy graverowania " po linii" - po wektorze. Chcę, aby artcam prowadził frez np. z zagłębieniem 0.3 mm biorąc pod uwagę, że powierzchnia nie jest prosta- jest to jakaśwyfrezowana bryła ( albo jej część)
Jak do tej pory zauważyłem, że program owszem bierze pod uwagę wysokość modelu oraz ustala offset chcąc potem na tym grawerować ale na tym się kończy- nie robi tego w zależnosci od wysokości modelu w różnych jego punktach lecz bierze pod uwagę wysokość ( najwyższy punkt modelu/element) i na tej podstawie ustala offset narzedzia.
Albo jeszcze inaczej: jak grawerować na powierzchni jakiegoś modelu którego powierzchnia nie jest prosta ?
A jeśli nie Artcam to jaki soft stwarza takie możliwości.
przykład:
( na pierwszym zdjęciu jest to powierzchnia orbrotowa..ale to nie iestotne- istotny jest fakt zawężania.. nie jest to prosty walec)
- Załączniki
-
- grav 2.JPG (45.06 KiB) Przejrzano 1663 razy
-
- grav.JPG (30.88 KiB) Przejrzano 1659 razy
Tagi:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
to to ja wiem...miałem okazję sie pobawić troche RhinoCam'em( chociaż tylko w wersji demo) ...w zasadzie pracują na tym samym "silniku" co visual...i nie ma problemu poprzez właśnie nałożenie krzywych na powierzchnię z dalszą obróbką ( chociaz v bit carving jakoś do mnie nie przemawia, a właśnie o tego typu obróbkę sie tu rozchodzi
)
W sumie logiczne dlaczego Art nie posiada takiej fukcji- stwarza możliwość obróbki tylko w 3 osiach
jesli podłożem jest model- istnieje potrzeba zmiany( kolejne 2 osie )
Mnie temat interesuje nadal, chociaż dysponuje tylko 4 osiami to w zasadzie mam zamiar grawerować na powierzchniach owalnych o kącie powierzchnia-frez zbliżonym do 90 stopni.

W sumie logiczne dlaczego Art nie posiada takiej fukcji- stwarza możliwość obróbki tylko w 3 osiach

jesli podłożem jest model- istnieje potrzeba zmiany( kolejne 2 osie )

Mnie temat interesuje nadal, chociaż dysponuje tylko 4 osiami to w zasadzie mam zamiar grawerować na powierzchniach owalnych o kącie powierzchnia-frez zbliżonym do 90 stopni.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
grawer " po wektorze" czy v-bit carving ?
W rhinocam również jest ta opcja, tylko v bit jest tylko w 2D, grawerowanie po lini i przez wierszowanie ( spiralne , takie , siakie...
jest tego sporo)
Znam to oprogranowanie, jest to produkt tego samego producenta z tym , że RhinoCam to plug-in...natomaist visualmill to opcja CAM dla tych którzy używają innych CAD'ów niekoniecznie Rhinoceros.
Cała sprawa polega na tym, że ja moge spokojnie stworzyć model 3 d i obrabiać potem "wierszując" tylko trwa to lata świetlne...v-bit trwa szybciej.
W rhinocam również jest ta opcja, tylko v bit jest tylko w 2D, grawerowanie po lini i przez wierszowanie ( spiralne , takie , siakie...

Znam to oprogranowanie, jest to produkt tego samego producenta z tym , że RhinoCam to plug-in...natomaist visualmill to opcja CAM dla tych którzy używają innych CAD'ów niekoniecznie Rhinoceros.
Cała sprawa polega na tym, że ja moge spokojnie stworzyć model 3 d i obrabiać potem "wierszując" tylko trwa to lata świetlne...v-bit trwa szybciej.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 880
- Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
- Lokalizacja: Rumia
Upierasz się na ten V bit carving-ale możesz zastosować 4 axis engraving.Grawerujesz pod kątem-Ty ustalasz jakim bo decydujesz o umiejscowieniu detalu względem osi obrotu.Ustalasz ilość przejść i zagłębienie.Wg.mnie proste, skuteczne i szybkie.No rozumiem,że nie chodzi Ci o reliefy po całości jak na tym kubku?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 331
- Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Można zrobić to za pomocą feature machining - recessed festure lub najpierw stworzyć zwykłą ścieżkę grawerowania V-bit a potem użyć narzędzia transformacji trajektorii (toolpath transform) i użyć opcji rzutowania ścieżki na relief (project toolpath on relief) ale to tylko w wersji od 2008 wzwyż.
Pozdr
Pozdr
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
faktycznie ciekawe rozwiązanie chociaż wolałbym jakieś rozwiązania bardziej intuicyjneBbuli pisze:Upierasz się na ten V bit carving-ale możesz zastosować 4 axis engraving.Grawerujesz pod kątem-Ty ustalasz jakim bo decydujesz o umiejscowieniu detalu względem osi obrotu.Ustalasz ilość przejść i zagłębienie.Wg.mnie proste, skuteczne i szybkie.No rozumiem,że nie chodzi Ci o reliefy po całości jak na tym kubku?

troche z tym zabawy jeśli chce się określonego efektu.
Co do arta...faktycznie w starszych wersjach nie ma rzutowania na relief jedynie transformacja z nadaniem ofsetu danej osi...jednak to cenna informacja