Strona 1 z 1

Vectric Aspire

: 05 cze 2023, 17:33
autor: jacr
Jak to zrobić, aby ten rowek zewnętrzny był całkowicie wycięty do wewnątrz? to ma byc intarsja. W to największe wyjęcie będzie wklejony materiał i ten rowek z którym mam problem będzie się stykał z tym materiałem wklejonym. Wszystko robiłem operacją grawerowanie

Re: Vectric Aspire

: 05 cze 2023, 19:04
autor: pepepe1
O ten rancik chodzi po wewnętrznej zębów? A zrób offset do wewnątrz i puść frez walcowy dodatkowym profilem po tym rancie, albo wybierz dno kieszenią.

Re: Vectric Aspire

: 05 cze 2023, 19:46
autor: jacr
Tak, chodzi o ten rant, teraz tak do mnie dotarło, że nie mam pewności, bo to w pierwszej operacji mogło nie pójść po konturze, nawet nie ma jak tego zmierzyć, sprawdzić na symulacji.
Chciałem przesunąć frez żeby to wybrało, tylko gdzie wpisać tą wartość ???

Re: Vectric Aspire

: 05 cze 2023, 20:41
autor: pepepe1
Inaczej. Zaznacz wektor zewnętrznego obrysu tej zębatki. Użyj narzędzia "offset selected vectors" ustaw "inwards" (do wewnątrz) ile tam potrzebujesz - żeby wektor szedł po grzbiecie rantu. Utworzysz w ten sposób dodatkowy wektor odsunięty od zewnętrznego w kierunku wnętrza - i to będzie ścieżka freza który zlikwiduje rant. Następnie z tego nowo utworzonego wektora wygeneruj ścieżkę "profile toolpath" jakimś walcowym frezem o odpowiedniej średnicy i na głębokość reliefu, który przejedzie po tym rancie i go zlikwiduje. Obejrzyj na symulacji. Jak nie trafisz narzędziem w rant - powtórz działania zmieniając offset. Gotowe.

Ścieżki "engraving" nie przesuniesz, nią wybierasz obszar pomiędzy dwoma wektorami - rodzaj kieszeni. Jeśli nie chcesz zmieniać frezu, musisz funkcją "offset selected vectors" utworzyć dwa nowe wektory, tak żeby rant znalazł się pomiędzy nimi - i wtedy ścieżką "engraving" ograniczoną tymi nowymi wektorami go zlikwidujesz.

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 15:01
autor: jacr
"Ścieżki "engraving" nie przesuniesz, nią wybierasz obszar pomiędzy dwoma wektorami - rodzaj kieszeni."
właśnie tak planowałem i zrobiłem, tylko wyszło to co wyszło ... pierścień zewnętrzny twory jeden wektor, wewnętrzny drugi i wydaje mi się że powinno być ok, a nie jest.
Bez tworzenia nowych ścieżek nie obejdzie sie? chciałbym jak najmniej operacji, kombinacji ...

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 18:55
autor: pepepe1
A co nie gra, ten otwarty wektor zewnętrzny (przerwa na dole)? Zamknij z palca, prostą albo łukiem - wektory muszą być zamknięte. Jak generujesz ścieżkę vcarve musisz zaznaczyć oba te nowe wektory, "pokazać" obszar w którym frez ma się poruszać.

Czy da się inaczej - nie wiem, dość dziwny ten rancik i nie powinno go wogóle być. Ścieżka vcarve powinna wyglądać plus minus tak:

Obrazek

a efekt tak:

Obrazek

bez żadnych rantów.

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 19:20
autor: jacr
Z tym co przesłałeś, nie mam problemu /pierwsze zdjęcie/ , chodzi mi o wyfrezowanie obszaru między pierwszym wektorem a drugim, to przerwanie na dole, to źle wykonany zrzut ekranu, wszystkie wektory są domknięte, szerokość tego rowka -troszkę więcej jak 4 mm, chciałęm to zrobić fi 4 z delikatnym offsetem
mógłbym podesłac plik na maila, gdybyś miał czas zerknąć

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 19:34
autor: pepepe1
Wrzuć do tematu albo przez pw.

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 19:41
autor: jacr
tylko na maila, bo inaczej nie pójdzie -zabronione rozszerzenie

Re: Vectric Aspire

: 06 cze 2023, 19:56
autor: pepepe1
pw