#2
Post
napisał: lajosz » 26 paź 2015, 22:34
@blasterpl
Jeśli nie sprawi Ci to różnicy w którym miejscu w modelu będzie otwór, to po prostu z menu Model, wybierasz "ustaw pozycję", zaznaczasz "lewy dolny róg" i we wszystkich polach z prawej musisz mieć wartość 0 (zero).
Powyższa operacja przywróci układ zerowy do dolnego lewego rogu.
Teraz wystarczy (przypomnę, jeśli nie sprawi Ci to różnicy w którym miejscu w modelu będzie otwór), to należy wybrać wektor który ma być wycięty, po czym przejść do menu "wektory" i wybrać "transformuj", a następnie w sekcji "pozycja i układ" zaznaczyć środkową kropkę i w polach x i y wpisać wartość 0 (zero) i kliknąć "zastosuj".
Środek wektora do wycięcia, wyląduje dokładnie w punkcie zerowym modelu, czyli w lewym dolnym rogu.
Jeśli jednak chcesz, żeby punk zerowy modelu był nie na środku lub w narożnikach modelu, a w konkretnym wskazanym miejscu (przykładowo X=62 y=34) , to:
z menu Model, wybierasz "ustaw pozycję", zaznaczasz "lewy dolny róg" i w polu x wpisujesz wartość -62, a w polu y wartość -34.
Teraz wybierasz wektor który ma być wycięty, wchodzisz do menu "wektory", wybierasz "transformuj", a następnie w sekcji "pozycja i układ" zaznaczyć środkową kropkę i w polach x i y wpisujesz wartość 0 (zero) po czym klikasz "zastosuj".
Środek wektora do wycięcia, wyląduje dokładnie w punkcie zerowym modelu.
Można też w ogóle nie bawić się w ustawienia pozycji obiektu w modelu i punktu zerowego modelu, tylko zrobić jak w pierwszej części opisu, czyli zero w lewym dolnym rogu i środek obiektu w zerze (bo tak jest najszybciej) , a następnie wygenerować trajektorię.
Teraz w zakładce "trajektorie" , wybrać "transformuj trajektorie" i offsetami przesunąć trajektorie w żądane miejsce.
Ma to tę zaletę, że trajektorię już mamy wygenerowaną i wystarczy tylko podawać kolejne koordynaty do wycięcia kolejnego otworu czy czego tam chcemy.
Można (co polecam) zaznaczyć "zachowaj oryginalne" i wtedy cały czas mamy do dyspozycji trajektorie w punkcie zerowym, a dodatkowo tworzona jest kolejna trajektoria (kopia) z nowymi koordynatami.
W ten sposób, możemy szybko utworzyć większą ilość otworów w różnych miejscach z określonymi współrzędnymi, a ponadto, daje to możliwość przesuwania/kopiowania trajektorii nie od wartości bezwzględnej (czyli zera modelu), a względnej, czyli położenia poprzedniej kopii trajektorii.
Oczywiście zamiast powyższego, można po prostu narysować i umieścić wszystko w modelu, ale .... zawsze to jakaś alternatywa.