zmienne ,,Z,,

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
bitek5
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 2012, 22:46
Lokalizacja: M-C

#11

Post napisał: bitek5 » 26 gru 2012, 17:54

do lajosz

coś tam udało się opanować w załączniku efekt , dzięki za podpowiedź normalnie przy ŚWIĘTACH wypadało by wypić flaszke ale może innym razem a tymczasem masz plusa
pozdrawiam
Załączniki
1.rar
(175.85 KiB) Pobrany 253 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#12

Post napisał: artmachining » 28 gru 2012, 16:39

Faktycznie lajosz grawerowanie Vbit to jest jeden ze sposobów osiągnięcia takiego efektu.

Jeżeli chodzi o drugi podpowiem:
Trajektorie 2d wzdłuż wektora można zrzutować na relief za pomocą opcji transformacji trajektorii, a więc należy stworzyć sobie pofałdowany relief, trajektorię profilowania 2D wzdłuż wektora a następnie zrzutować na relief i otrzymujemy to samo z tą różnicą, że tutaj frez pojedzie tylko raz,
pozdrawiam
Adam


Autor tematu
bitek5
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 2012, 22:46
Lokalizacja: M-C

#13

Post napisał: bitek5 » 28 gru 2012, 22:12

po wielu próbach w aspire też można opanować tą operacje ,w załączniku efekt
Załączniki
111.rar
(250.22 KiB) Pobrany 249 razy


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1613
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#14

Post napisał: lajosz » 28 gru 2012, 22:54

@artmachining

Być może jest tak jak piszesz, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić bo nie mam najnowszego Artcama, a w ArtCamie 9 po prostu takiej opcji nie widzę, ale:

Skoro twierdzisz, ze tak można, to zapewne można, tyle tylko, że wtedy wektor (trajektoria) nawinięta na relief wcale nie musi być gładka, bo relief, to relief (nie wektor) i posiada swoją rozdzielczość, więc im ona niższa ta rozdzielczość, tym "pikseloza" nawiniętej na ten relief trajektorii będzie większa.
No chyba, że to działa inaczej i w jakiś sposób wygładza trajektorię.

Co innego V-Bit.
Tam trajektoria jest obliczana (rysowana) na podstawie wektora (i tylko na jego podstawie) , więc zawsze będzie gładka.

Oczywiście nie piszę powyższego, żeby się w jakiś sposób wymądrzać lub wykazywać, że "mój" sposób jest lepszy/gorszy od "Twojego".
Po prostu odnotowuję fakty.

Jeśli jest inaczej, to napisz bo sam jestem ciekawy.

[ Dodano: 2012-12-28, 22:58 ]
@bitek5

A nie mówiłem :))

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „ArtCAM”