tak rozgladam sie na tym forum - interesuja mnie mozliwosci artcam
dotyczace osi obrotowej .
nie ukrywam ze poczynilem pewne próby - testy
mam jedna podstawowa watpliwosc tj:
czy artcam w ogole obsługuje os obrotowa przyporzadkowana do osi Y
wczytule plik(importuj model 3d dla rozwiniecia) ustawiam go w osi Y jak nalezy ,
wczytuje sie - lezy rownolegle do osi Y ale jak potem chce go nawinac na te os(otworz pierscien) to jest juz kaszana , tylko w X jest ok, ale nie oto mi idzie
mam maszyne z osia obr. w Y .
moze nawet bym kupil licencje na ten program ale kota w worku nie kupie
a wszedzie ta sprawa jest przemilczana .
wpisalem na forum post - cisza , nie rozumiem
nie znam anglielskiego takze polskie forum to dla mnie jedyne zrodlo info
zwlaszcza ze literatura tematyczna w zasadzie nie istnieje
przeczytalem gdzies ze os obr. w artcam to niedorobiona fikcja
mozliwosci artcam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
Szczerze mówiąc nie pracuje na Artcamie,natomiast znam to środowisko , zasada tyczy się w zasadzie każdego Camu który umożliwia obróbkę w podstawowych 3 osiach.Importujesz model do programu i przeprowadzasz obróbkę, obracając model o odpowiedni kąt. np. co 90 stopni. Ostatecznie zapisujesz to do jednego pliku wpisując miedzy nimi komendę obrotu dla 4 osi o odpowiedni kąt przed poszczególnymi etapami obróbki ...
Może troszkę zajmuje więcej czasu ,ale nie potrzebujesz do tego artcama,ani żadnego innego Cam'a za kilka kilo zł. Jeśli chcesz robi to wszystko automatycznie,dobry jest Visualmill, jednak moduł 4 osi to spory wydatek.
W oprogramowaniu typu artcam czy Type 3 fajną rzeczą jest możliwość operowania Bitmapami- zapis modelu do pliku BMP( oczywiście tylko jeden rzut)- zmniejszając rozdzielczość takiego pliku bmp np. w Corelu, możemy bardzo szybko obrabiać model. Obróbka brył np. w postaci pliku stl to koszmar szczególnie jeśli plik jest duży.
Także generalnie..zastanów się nad wykorzystaniem osi obrotowej jako osi indeksowanej...i nie będzie problemu.
Może troszkę zajmuje więcej czasu ,ale nie potrzebujesz do tego artcama,ani żadnego innego Cam'a za kilka kilo zł. Jeśli chcesz robi to wszystko automatycznie,dobry jest Visualmill, jednak moduł 4 osi to spory wydatek.
W oprogramowaniu typu artcam czy Type 3 fajną rzeczą jest możliwość operowania Bitmapami- zapis modelu do pliku BMP( oczywiście tylko jeden rzut)- zmniejszając rozdzielczość takiego pliku bmp np. w Corelu, możemy bardzo szybko obrabiać model. Obróbka brył np. w postaci pliku stl to koszmar szczególnie jeśli plik jest duży.
Także generalnie..zastanów się nad wykorzystaniem osi obrotowej jako osi indeksowanej...i nie będzie problemu.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 331
- Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Są 2 sposoby na ustawienie modelu do nawin ięcia w osi Y
1. Stworzenie nowego modelu i kliknięcie Importuj Model 3D do rozwinięcia (tam można wybrać, która oś ma być rozwijana)
2. Rozwinięcie w osi X i zamiana w postprocesorze osi (tak, że przy modelu obrotowym będzie zamieniał współrzędne X i Y)
Pozdr
Adam
1. Stworzenie nowego modelu i kliknięcie Importuj Model 3D do rozwinięcia (tam można wybrać, która oś ma być rozwijana)
2. Rozwinięcie w osi X i zamiana w postprocesorze osi (tak, że przy modelu obrotowym będzie zamieniał współrzędne X i Y)
Pozdr
Adam
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 sty 2010, 13:24
- Lokalizacja: Ełk
a jak to zrobić?artmachining pisze: 2. Rozwinięcie w osi X i zamiana w postprocesorze osi (tak, że przy modelu obrotowym będzie zamieniał współrzędne X i Y)
założyłem nowy temat na forum a tutaj wciąż i wciąż to samo pytanie.
więc próbuję i wciskam "pomógł"
jak będą pytania - wracam

pozdrawiam

"Nie wszyscy mogą i któryś z nas też nie może. I w tym cała rzecz." - kłapouchy