uszczelka pod głowicę kompresora

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#21

Post napisał: diodas1 » 13 wrz 2011, 22:27

Lakiernicy przez duże "L" pistolet do zaprawek malarskich lekceważąco nazywają aerografem. Dla modelarzy z kolei jest to już zbyt duże sprzęcicho i dla nich aerograf ma dawać możliwość operowania na powierzchniach milimetrowych. Dla mnie K-3 jest w sam raz a używam go do nakładania farb o konsystencji gęstej śmietany- odrobinę rozcieńczone farby akrylowe stosowane do malowania ścian (Dulux i podobne).
Właściwie każdy pistolet lakierniczy napędzany sprężonym powietrzem to aerograf :)



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11581
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#22

Post napisał: RomanJ4 » 13 wrz 2011, 23:48

Kolega wueskowicz napisał:
"może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni)"

kolega ALZ napisał:
"Pierścienie zdejmij standardowo tzn. podkładając pod nie paski cienkiej blachy a następnie zsunąć z tłoka"
ObrazekObrazek zakładasz w odwrotnej kolejności nasuwając pierścień na rozstawione po średnicy tłoka blaszki.
tu masz trochę starych metod naprawczych http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm

aby tłok z pierścieniami wsunąć w cylinder należy pierścienie ścisnąć aby weszły.
Ja robiłem to za pomocą blaszanej taśmy o szerokości trochę większej jak pierścienie na tłoku (u mnie stary brzeszczot od piłki do metalu ze spiłowanymi na gładko zębami), która miała zagięte pod katem prostym w kształcie litery L ok. 5-8mm końcówki.
Długość taśmy była tak dobrana że owinięta wokół tłoka pozostawiała ok 5mm szczelinę miedzy zagiętymi końcówkami. Taka taśmę należy nałożyć na pierścienie w tłoku i ściągając zagięte końcówki taśmy kombinerkami powodujemy schowanie się pierścieni w rowki. Tak trzymając wsuwamy tłok w cylinder, przy czym taśma dochodzi do krawędzi cylindra a tłok ze ściśniętymi pierścieniami wsuwa się dalej (można lekko pobić trzonkiem młotka).

można też czymś takim, metoda ta sama jak wyżej tylko przyrząd troszkę inny
ObrazekObrazek ObrazekObrazek
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#23

Post napisał: wueskowicz » 14 wrz 2011, 16:05

ok dzięki Panowie za cenne porady - punkciki poszły, zaraz idę dalej uruchamiać tego gada

ten przyrząd do wkładania tłoka w cylinder który pokazał kolega Roman nie zda u mnie egzaminu , nie ma chyba na rynku takich rozmiarów , mój tłok ma 20cm średnicy, ale włożyć tłok w cylinder to nie problem na szczęście.
a jeszcze takie pytanie z czego wykonuje się płytki zaworów zwrotnych do sprężarek? u mnie są jeszcze ok ale pytam z ciekawości ;)


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#24

Post napisał: Mariuszczs » 14 wrz 2011, 17:05

Wueskowicz pomierz mi zaworki jakie mają średnice bo mam kilka zaworków wielkości dłoni i nie wiem w sumie od jakiego kompresora są. Może od tego.

Często blachy zaworków można splanować lub obrócić. Często sprzedawcy reklamują że ich zaworki z taśmy zaworowej Sandvik.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#25

Post napisał: IMPULS3 » 14 wrz 2011, 21:14

diodas1 pisze:Lakiernicy przez duże "L" pistolet do zaprawek malarskich lekceważąco nazywają aerografem.
Ok. nie mialem nic zlego na myśli, zwyczajnie aerograf to popularna nazwa maleńkiego pistoletu i tylko tyle. :wink:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#26

Post napisał: BYDGOST » 14 wrz 2011, 21:57

Do zakładania i zdejmowania pierścieni tłokowych są takie szczypce:
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#27

Post napisał: diodas1 » 15 wrz 2011, 01:34

IMPULS3, Nie ma problemu. Zdaję sobie sprawę że mój zestaw nie zdałby pewnie egzaminu przy lakierowaniu dużych powierzchni albo do piaskowania. Mimo to jestem zadowolony ze swojego kompresora, przede wszystkim z powodu niskiej hałaśliwości. Mogę go używać w budynku mieszkalnym bez zagrożenia że zdenerwuje domowników albo sąsiadów. Próbowałem jakoś wyciszyć kompresor kupiony w supermarkecie i doszedłem do wniosku że głównym źródłem hałasu w nim jest zawór po stronie ssania. Być może gdybym jakoś go przekonstruował albo połączył szczelnie z dodanym tłumikiem... Szczęśliwie zdobycie kompresora z klimatyzatora załatwiło problem szybciej i prościej. Każdy orze jak może :)


Autor tematu
wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#28

Post napisał: wueskowicz » 15 wrz 2011, 19:18

witam

pierścienie udało się pozdejmować tłoki wyszlifowane i przygotowane do montażu.

do kolegi Mariuszczs : u mnie zawory są wykonane z dwóch pierścieni większy ma średnice 107zewn i 80 wewn, a mniejszy odpowiednio 65 i 40. swoje zawory przeszlifowałem na magnesówce pytałem o materiał z czystej ciekawości.

jeśli byłby ktoś zainteresowany to przy sobocie mogę dodać jakieś zdjęcia z remontu.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#29

Post napisał: Mariuszczs » 15 wrz 2011, 20:53

a jaki silnik będzie to napędzał ?


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#30

Post napisał: diodas1 » 15 wrz 2011, 21:04

wueskowicz, Zdjęcia zawsze są interesujące bo poszerzają wiedzę. Jeżeli nawet teraz będą wyłącznie ciekawostką to niedługo komuś mogą zaoszczędzić kłopotów.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”