uszczelka pod głowicę kompresora
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Lakiernicy przez duże "L" pistolet do zaprawek malarskich lekceważąco nazywają aerografem. Dla modelarzy z kolei jest to już zbyt duże sprzęcicho i dla nich aerograf ma dawać możliwość operowania na powierzchniach milimetrowych. Dla mnie K-3 jest w sam raz a używam go do nakładania farb o konsystencji gęstej śmietany- odrobinę rozcieńczone farby akrylowe stosowane do malowania ścian (Dulux i podobne).
Właściwie każdy pistolet lakierniczy napędzany sprężonym powietrzem to aerograf
Właściwie każdy pistolet lakierniczy napędzany sprężonym powietrzem to aerograf
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11581
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Kolega wueskowicz napisał:
"może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni)"
kolega ALZ napisał:
"Pierścienie zdejmij standardowo tzn. podkładając pod nie paski cienkiej blachy a następnie zsunąć z tłoka"
zakładasz w odwrotnej kolejności nasuwając pierścień na rozstawione po średnicy tłoka blaszki.
tu masz trochę starych metod naprawczych http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm
aby tłok z pierścieniami wsunąć w cylinder należy pierścienie ścisnąć aby weszły.
Ja robiłem to za pomocą blaszanej taśmy o szerokości trochę większej jak pierścienie na tłoku (u mnie stary brzeszczot od piłki do metalu ze spiłowanymi na gładko zębami), która miała zagięte pod katem prostym w kształcie litery L ok. 5-8mm końcówki.
Długość taśmy była tak dobrana że owinięta wokół tłoka pozostawiała ok 5mm szczelinę miedzy zagiętymi końcówkami. Taka taśmę należy nałożyć na pierścienie w tłoku i ściągając zagięte końcówki taśmy kombinerkami powodujemy schowanie się pierścieni w rowki. Tak trzymając wsuwamy tłok w cylinder, przy czym taśma dochodzi do krawędzi cylindra a tłok ze ściśniętymi pierścieniami wsuwa się dalej (można lekko pobić trzonkiem młotka).
można też czymś takim, metoda ta sama jak wyżej tylko przyrząd troszkę inny
"może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni)"
kolega ALZ napisał:
"Pierścienie zdejmij standardowo tzn. podkładając pod nie paski cienkiej blachy a następnie zsunąć z tłoka"
zakładasz w odwrotnej kolejności nasuwając pierścień na rozstawione po średnicy tłoka blaszki.
tu masz trochę starych metod naprawczych http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm
aby tłok z pierścieniami wsunąć w cylinder należy pierścienie ścisnąć aby weszły.
Ja robiłem to za pomocą blaszanej taśmy o szerokości trochę większej jak pierścienie na tłoku (u mnie stary brzeszczot od piłki do metalu ze spiłowanymi na gładko zębami), która miała zagięte pod katem prostym w kształcie litery L ok. 5-8mm końcówki.
Długość taśmy była tak dobrana że owinięta wokół tłoka pozostawiała ok 5mm szczelinę miedzy zagiętymi końcówkami. Taka taśmę należy nałożyć na pierścienie w tłoku i ściągając zagięte końcówki taśmy kombinerkami powodujemy schowanie się pierścieni w rowki. Tak trzymając wsuwamy tłok w cylinder, przy czym taśma dochodzi do krawędzi cylindra a tłok ze ściśniętymi pierścieniami wsuwa się dalej (można lekko pobić trzonkiem młotka).
można też czymś takim, metoda ta sama jak wyżej tylko przyrząd troszkę inny
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
ok dzięki Panowie za cenne porady - punkciki poszły, zaraz idę dalej uruchamiać tego gada
ten przyrząd do wkładania tłoka w cylinder który pokazał kolega Roman nie zda u mnie egzaminu , nie ma chyba na rynku takich rozmiarów , mój tłok ma 20cm średnicy, ale włożyć tłok w cylinder to nie problem na szczęście.
a jeszcze takie pytanie z czego wykonuje się płytki zaworów zwrotnych do sprężarek? u mnie są jeszcze ok ale pytam z ciekawości
ten przyrząd do wkładania tłoka w cylinder który pokazał kolega Roman nie zda u mnie egzaminu , nie ma chyba na rynku takich rozmiarów , mój tłok ma 20cm średnicy, ale włożyć tłok w cylinder to nie problem na szczęście.
a jeszcze takie pytanie z czego wykonuje się płytki zaworów zwrotnych do sprężarek? u mnie są jeszcze ok ale pytam z ciekawości
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
IMPULS3, Nie ma problemu. Zdaję sobie sprawę że mój zestaw nie zdałby pewnie egzaminu przy lakierowaniu dużych powierzchni albo do piaskowania. Mimo to jestem zadowolony ze swojego kompresora, przede wszystkim z powodu niskiej hałaśliwości. Mogę go używać w budynku mieszkalnym bez zagrożenia że zdenerwuje domowników albo sąsiadów. Próbowałem jakoś wyciszyć kompresor kupiony w supermarkecie i doszedłem do wniosku że głównym źródłem hałasu w nim jest zawór po stronie ssania. Być może gdybym jakoś go przekonstruował albo połączył szczelnie z dodanym tłumikiem... Szczęśliwie zdobycie kompresora z klimatyzatora załatwiło problem szybciej i prościej. Każdy orze jak może
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
witam
pierścienie udało się pozdejmować tłoki wyszlifowane i przygotowane do montażu.
do kolegi Mariuszczs : u mnie zawory są wykonane z dwóch pierścieni większy ma średnice 107zewn i 80 wewn, a mniejszy odpowiednio 65 i 40. swoje zawory przeszlifowałem na magnesówce pytałem o materiał z czystej ciekawości.
jeśli byłby ktoś zainteresowany to przy sobocie mogę dodać jakieś zdjęcia z remontu.
pierścienie udało się pozdejmować tłoki wyszlifowane i przygotowane do montażu.
do kolegi Mariuszczs : u mnie zawory są wykonane z dwóch pierścieni większy ma średnice 107zewn i 80 wewn, a mniejszy odpowiednio 65 i 40. swoje zawory przeszlifowałem na magnesówce pytałem o materiał z czystej ciekawości.
jeśli byłby ktoś zainteresowany to przy sobocie mogę dodać jakieś zdjęcia z remontu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce