Uniwersalna część - otwór pod łożysko

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
mapcel
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 30
Rejestracja: 25 mar 2020, 16:03

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#11

Post napisał: mapcel » 29 kwie 2020, 09:33

Witam, postaram się teraz wszystko wyjaśnić na rysunku.
Mamy dwa wałki wychodzące z silników (fi 19,05 mm - 3/4 cala, fi 20 mm), chcę wykonać jedną uniwersalną zębatkę, którą będzie można zamocować na obu wałkach.

Obrazek

Najlepszą dla mnie opcją będzie zastosowanie łożyska 61804 (fi 32/fi 20). W przypadku wałka 19,05 mm wymyśliłem taką malutką tulejkę, którą nakładamy na łożysko, a później łożysko wprasowujemy w zębatkę i blokujemy wszystko pierścieniem segera. W ten sposób uzyskujemy redukcję średnicy wewnętrznej.

W przypadku wałka 20 mm zamiast tulejki, aby łożysko nie miało luzu chcę dać blaszkę 1 mm.




andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#12

Post napisał: andrejch2 » 29 kwie 2020, 10:05

po co ta balszka 1mm ?

Dodane 1 minuta 7 sekundy:
A ok już kumam, według mnie lepszy pomysł z tą redukcją średnicy wewnętrznej.


Autor tematu
mapcel
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 30
Rejestracja: 25 mar 2020, 16:03

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#13

Post napisał: mapcel » 29 kwie 2020, 14:10

Wypowie się ktoś jeszcze, aby utwierdzić mnie w przekonaniu, ewentualnie wprowadzić jakieś zmiany?


Autor tematu
mapcel
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 30
Rejestracja: 25 mar 2020, 16:03

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#14

Post napisał: mapcel » 02 maja 2020, 10:45

Ref. Wypowie się ktoś jeszcze?


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#15

Post napisał: rdarek » 02 maja 2020, 12:34

mapcel pisze:
02 maja 2020, 10:45
Ref. Wypowie się ktoś jeszcze?
Mam pytanie. Jeśli ta zębatka ma być mocowana na wale silnika to po co jest tam łożysko.
Natomiast jeśli ma ona coś napędzać to czy zastanawiałeś się nad takim patentem

Obrazek
Obrazek

https://www.google.com/search?q=taper+b ... 83&bih=690


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko

#16

Post napisał: Areo84 » 02 maja 2020, 16:07

Też nie bardzo wiem o co chodzi z łożyskowanym kołem łańcuchowym osadzanym na wałkach silników i to o rożnych średnicach (19,05 i 20mm) , ale pomyślałem że tak może działać na mnie majówka :) Temat wciskanej tulejki redukcyjnej o ściance niecałe 0,5mm żeby dało się używać to jedno łożyskowane koło na obu wałkach też raczej będzie ciężki do rozkminienia w tym majówkowym czasie :) Ale obawiam się że nawet później może być ciężkawo... :|

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”