Witam, postaram się teraz wszystko wyjaśnić na rysunku.
Mamy dwa wałki wychodzące z silników (fi 19,05 mm - 3/4 cala, fi 20 mm), chcę wykonać jedną uniwersalną zębatkę, którą będzie można zamocować na obu wałkach.
Najlepszą dla mnie opcją będzie zastosowanie łożyska 61804 (fi 32/fi 20). W przypadku wałka 19,05 mm wymyśliłem taką malutką tulejkę, którą nakładamy na łożysko, a później łożysko wprasowujemy w zębatkę i blokujemy wszystko pierścieniem segera. W ten sposób uzyskujemy redukcję średnicy wewnętrznej.
W przypadku wałka 20 mm zamiast tulejki, aby łożysko nie miało luzu chcę dać blaszkę 1 mm.
Uniwersalna część - otwór pod łożysko
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko
Mam pytanie. Jeśli ta zębatka ma być mocowana na wale silnika to po co jest tam łożysko.
Natomiast jeśli ma ona coś napędzać to czy zastanawiałeś się nad takim patentem
https://www.google.com/search?q=taper+b ... 83&bih=690
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Re: Uniwersalna część - otwór pod łożysko
Też nie bardzo wiem o co chodzi z łożyskowanym kołem łańcuchowym osadzanym na wałkach silników i to o rożnych średnicach (19,05 i 20mm) , ale pomyślałem że tak może działać na mnie majówka Temat wciskanej tulejki redukcyjnej o ściance niecałe 0,5mm żeby dało się używać to jedno łożyskowane koło na obu wałkach też raczej będzie ciężki do rozkminienia w tym majówkowym czasie Ale obawiam się że nawet później może być ciężkawo...