Kolejną modyfikacją którą zrobiłem, była wymiana silnika AC na DC.
Oryginalny silnik komutatorowy AC 100W jest bardzo głośny i stosunkowo słaby. Poza tym ma ograniczoną regulację obrotów i tylko ręczną.
zamontowany jest na dwóch wkrętach
Poniżej jest sprzęgło wrzeciona
Niestety silnik 775 ma większą średnicę i zasłania otwory
Dorobiłem więc dwie płytki z przesuniętymi otworami.
Jedna mocowana do korpusu
Druga do silnika (tu z przekładką amortyzującą).
Do tego jeszcze sprzęgło na oś 5 mm
Całość skręcona czterema śrubami
Teraz mam dużo cichszy silnik, regulowany z GRBL i o większej mocy. Dodatkowo zamontowałem amperomierz, który pokazuje mi obciążenie wrzeciona.
Ponieważ silniki 775 są bardzo tanie, kupiłem dwa. 20000 rpm przy 24V i 7000 rpm przy 24V. W razie potrzeby większego momentu na niskich obrotach bez problemu mogę wymienić silnik.