Pneumokok pisze:Bez przesady. Nie róbcie z tego czarnej magii.
A napisałbyś PP do dowolnej maszyny od zera startując? Kolega rc666 nie chce wiedzieć, jak pisać do konkretnej maszyny, tylko "ogólnie". To trochę dla mnie tak, jak uczenie się architektury programowania i innej ogólnej teorii bez jakiegokolwiek doświadczenia w praktycznym i teoretycznym pisaniu programu w jakimkolwiek języku.
Pneumokok pisze:Nie zmienia to faktu, że trzeba wiedzieć co się robi i trzeba wiedzieć co i w jaki sposób chce się uzyskać.
No i o to w tym całym temacie się rozchodzi. Klepanie linijek to jedno, ale trzeba wiedzieć co można klepać, gdzie klepać i jak klepać. Mój PP do piko ma 2600 linii i chociaż jestem w stanie dość szybko rozszyfrować co się dokładnie dzieje w danym miejscu, bo jest to napisane w czymś podobnym do C#, to napisanie tego od zera jest dla mnie zupełnie inną parą kaloszy. Próbowałem sam modyfikować i dość szybko znalazłem dobry trop, ale jednak PP w oryginalnej postaci (FANUC inverse time) dalej nie działał. Okazało się, że żeby wyłączyć inverse time nie wystarczyło zmienić zmiennej useInverseTime na false, ale trzeba było w innym miejscu jeszcze głęboko w postprocesorze, bez żadnego bezpośredniego odniesienia do inverse time zmienić jedno true na false.
A Kolega tutaj mówi od razu, że jakieś tam 3-osiowe to za proste i on chciałby więcej, zanim jeszcze pierwszą maszynkę cnc biurkową zobaczy na oczy.
No chyba, że się tutaj wszyscy mylimy, Kolega rc666 jest doświadczonym programistą, pół życia na różnych maszynach przepracował, wie jak działają takie maszyny w różnych konfiguracjach 3,4,5,9 osi. Ale takich informacji nam nie udzielił, jest równie tajemniczy, jak w kwestii wymagań do wyboru gotowej maszyny "DIY", którymi również nie chciał się w zasadzie podzielić.