Twardość/sztywność blach

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
prokopcio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1120
Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
Lokalizacja: Grodków
Kontakt:

Twardość/sztywność blach

#1

Post napisał: prokopcio » 08 sie 2022, 14:31

Witam.
Wykonałem wyciągarkę paralotniową ale siły rozpychające bęben na boki odkształciły z czasem talerze / trze po silniku.

Talerze wycięte na przecinarce plazmowej ze "standardowej" blachy 3mm.
Chciałbym wykonać nowe / zlecić cięcie na laserze ale nie mam pojęcia o materiałach i potrzebuję porady jakiego standardowo używanego materiału użyć aby zwiększyć sztywność. Nie chcę zbytnio zwiększyć masy ponieważ już jest zbyt wysoka.

śrub mocujących będzie więcej. Obszar ażurowy jest poza liną i jedynie ogranicza możliwość spadania liny.
beben.jpg
beben.jpg (15.37 KiB) Przejrzano 492 razy
w kilku osattnich sekundach filmiku widać jak toto nawijanie działa.

https://youtu.be/mR6hS9Y3cyM?t=51




Cięciwa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 110
Rejestracja: 25 gru 2020, 10:14
Lokalizacja: prawie w centrum Polski

Re: Twardość/sztywność blach

#2

Post napisał: Cięciwa » 09 sie 2022, 21:27

Wystarczy zagiąć krawędzie otworów i "zrobi" się sztywne. Z okrągłymi otworami będzie łatwiej niż z fasolkami. Ja bym dał blachę 2mm.


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7276
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

Re: Twardość/sztywność blach

#3

Post napisał: pukury » 09 sie 2022, 22:09

Hej.
Dawno , dawno , dawno ( itd) temu robiliśmy z kumplem taką wyciągarkę .
W sumie " działała" - silnik z rozrusznika i kilkadziesiąt tranzystorów :mrgreen:
Też był podobny problem.
Zrobiliśmy z dwóch warstw blachy 2mm - z dystansami - nie pamiętam - 5 - 10 mm.
Powstała taka " skrzynka " - blacha - dystans - blacha.
pzd.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
prokopcio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1120
Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
Lokalizacja: Grodków
Kontakt:

Re: Twardość/sztywność blach

#4

Post napisał: prokopcio » 10 sie 2022, 00:02

Będzie 3mm z hardoxa i przerobiłem punkty podparcia.
teraz to diabeł tego nie wygnie.
Dzięki za rady....

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obliczenia Mechaniczne / Projektowanie Maszyn / Podstawy Konstrukcji Maszyn (PKM)”