TUM-25 B

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#31

Post napisał: GABE » 28 kwie 2014, 00:57

Dzięki za informację :grin:
Mam jeszcze pytanie, czy da się jakoś naprawić przepaloną cewkę hamulca, przewinąć, dokupić?



Tagi:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#32

Post napisał: kajpa » 28 kwie 2014, 10:44

To zależy czy cewka jest zalewana. W sprzęgłach od sprężarek klimy, często jest stosowany taki patent, że razem z cewką zalany jest bezpiecznik termiczny. Raz miałem taki przypadek w swoim aucie i jego wymiana pomogła, ale nie wiem jak jest w sprzęgle o którym mowa w temacie. Druga sprawa to stan okładzin ciernych, bo mogą być już zajechane i naprawa cewki nie będzie się opłacała. Chociaż z drugiej strony ceny takich sprzęgieł nie są niskie więc na własne potrzeby można pokombinować.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#33

Post napisał: GABE » 28 kwie 2014, 15:16

Cewka jest zalana
Byłem u gości który przewija i powiedział mi 150PLN.
Jeśli cewka była nie używana to okładziny chyba też nie są bardzo wytarte, ale nie mam w tej kwestii doświadczenia :neutral:

A może pasuje jakieś współcześnie produkowany hamulec w przystępnej cenie, bo to co już nie produkują osiąga kosmiczne ceny :sad:


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#34

Post napisał: GABE » 29 kwie 2014, 21:07

Łożyska hamulca były zatarte. Okazało się, że nie było wcale rurki doprowadzenia oleju do hamulca :sad:
Coś z tymi rurkami we wrzecienniku też jest nie tak. Ma ktoś zdjęcie wrzeciennika?


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#35

Post napisał: kajpa » 30 kwie 2014, 08:01

Proszę bardzo oto zdjęcia wrzeciennika:

Obrazek

Obrazek

Czyli jeżeli okładziny są ok, to wymiana cewki za 150zł + cena łożysk, będzie opcją zdecydowanie tańszą niż kupno nówki. Wybór "zamiennika" prawie napewno wiązał by się z jakimiś modyfikacjami a to też kosztuje. W Twoim przypadku ewidentnie widać, że ktoś coś grzebał w reduktorze na szybkensa byle robota nie stała no i pewnie albo pogioł tą rurke przy demontażu, albo zwyczajnie zapomniał ją włożyć.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#36

Post napisał: GABE » 30 kwie 2014, 09:27

kajpa - dzięki za zdjęcia. Rurka była urwana.
U Ciebie na zdjęciu widzę, że też nie masz podprowadzonej rurki do otworu w korpusie gdzie osadzone są łożyska wrzeciona od strony koła pasowego. Po przeciwnej stronie, przy głowicy rurka jest włożona w otwór :roll:

We wrzecienniku też było inaczej. Do jednego miejsca były doprowadzone dwie rurki, a do innego rurka była za krótka.
Obrazek

Muszę dokupić takie rurki i dorobić nowe.

Co do cewki hamulca to okazało się, że przewód był urwany przy samej du.... :oops:
Dolutowałem nowy (a było ciężko), opaćkałem poksipolem, podłączyłem do prostownika 12V i działa (na razie nie mam 24V). Sprawdziłem czy nie ma przebicia i jest OKI.
Jak się urwie już na amen, to wtedy oddam do przewinięcia. Może na razie będzie działać.

Reduktor całkowicie rozebrany i czeka na nowe łożyska


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#37

Post napisał: kajpa » 30 kwie 2014, 14:40

Znalazłem rysunek z DTR-ki od TUM-a 35D1, na którym widać te rurki we wrzecienniku, do 25B powinno być podobnie. Jak kupisz łożyska to daj znać jakie konkretnie dorwałeś i w jakiej cenie.

Obrazek


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#38

Post napisał: GABE » 30 kwie 2014, 21:11

Mam inną instrukcję od TUM-35 i jest tam zaznaczone doprowadzenie oleju do otworu w korpusie i tym się sugeruję.
Obrazek

Co do łożysk w reduktorze to były polskie FŁT i jedno ruskie, chyba takie też wstawię, skoro wytrzymały bez smarowania to powinno działać ze smarowaniem :lol: Nie powinny być drogie.
Nie będę przecież otwierał jakiejś wielkiej produkcji :razz: potrzebuję do reanimacji motórów (to od "motór nie umiera nigdy")


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#39

Post napisał: GABE » 03 maja 2014, 21:34

Mam pytanie: do czego służy, lub po co jest taki gwint na końcówce wrzeciona?
Obrazek


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#40

Post napisał: ak47 » 04 maja 2014, 06:38

ten gwint jest na nakrętkę którą kasujesz luz na łożysku.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”