TUM-25 B

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#191

Post napisał: kajpa » 14 kwie 2017, 14:43

Ja miałem podobnie jak kolega zaprezentował na zdjęciu, jedną rurkę. W zasobniku, w którym zbiera się olej tłoczony z pompy widać było wyraźnie, że są dodatkowe otwory, więc dorobiłem dwie rurki do smarowania wałka na którym osadzony jest ślimak. Dodam, że w zasobniku wg DTR powinien znajdować się filc, prawdopodobnie po to by, olej dozowany był stopniowo, a nie leciał ciurkiem.



Tagi:


druid07
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 12
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Koszalin

Smarowanie - zamek

#192

Post napisał: druid07 » 14 kwie 2017, 17:29

Witam, u mnie jest identycznie jak opisałeś - trzy otwory w dnie zasobnika i prostokątny filc 10mm. Planuje wyprowadzić z tego miejsca przewody do smarowania. Jakie rurki zastosowałeś (miedź / mosiądz)?
Dzisiaj trafiłem jeszcze na jeden problem. W tulei z fotografii - zaklepany jest wpust 6x6x60 (prawdopodobnie taki miał wymiar), który spasowany jest rowkiem wpustowym wału. Wpust był delikatnie mówiąc zmasakrowany i prawie urwany. Pytanie jak to naprawić? Wyrzeźbić taki wpust, czy może jest szansa coś takiego dostac? Zastanawiam się nad nawierceniem otworu w wpuście pryzmatycznym i nagwintowanie pod małą śrubkę z łbem stożkowym aby schowała się w otworze. Co wy na to? Jakies pomysły?
Paweł
Załączniki
2.jpg


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#193

Post napisał: kajpa » 18 kwie 2017, 13:44

Ja akurat miałem na stanie rurki stalowe cienkościenne, nierdzewka z tego co pamiętam. Zbudowałem na szybko mini giętarke z tej okazji. Rurki musiałem zasypywać piaskiem kwarcowym, szło topornie ale koniec końców dało radę. Teraz pewnie kupił bym, miedziane takie jak do przewodów hamulcowych i poszło by znacznie sprawniej. Generalnie materiał nie ma znaczenia ważne, żeby średnica zewnętrzna pasowała.
Wpust, który opisywałeś też wymieniałem. Dorabiałem nowy - wytoczony z wałka o śrenicy 2 x długość wpustu. Potem z tego wyciołem nadwymiarowy wpust i doszlifowałem na magnesówce na wcisk.Dodatkowo rozklepałem "cycka" jak fabryka przykazała. Było z tym trochę pracy, ale ta część ma dosyć trudne warunki pracy, więc musi to być dobrze zrobione.


druid07
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 12
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Koszalin

#194

Post napisał: druid07 » 01 cze 2017, 22:00

Witam kolegow. W dalszym ciągu walcze ze swoja TUM-ka :). W częściach, które przejąłem z tokarka znalazł się charakterystyczny wałek, który wg tego co narazie udalo mi sie rozebrać do niczego mi nie pasuje. Przegladalem dokumentacje i też nic takiego nie znalazłem. Może to część od innego urządzenia? Możecie coś podpowiedzieć? Paweł
Załączniki
IMG_4881.JPG
IMG_4882.JPG
IMG_4883.JPG
IMG_4884.JPG
IMG_4885.JPG

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#195

Post napisał: pioterek » 02 cze 2017, 05:01

Zaraz tam do niczego :lol: . Zakładasz go w szczęki a wtedy można mocować drewniane klocki do ich przetaczania.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: TUM-25 B

#196

Post napisał: GABE » 09 sty 2018, 16:02

Ciekawa sprawa z szufladką narzędziową.
Kręcąc pokrętłem dawało się wyczuć w opór w tym samym położeniu kątowym. Sprawdzałem prowadnice, śrubę trapezową z nakrętką.
Po odkręceniu nakrętki zabezpieczającej oporu nie było, również po dokręceniu nakrętki ale nie wkręceniu śrubki kontrującej oporu nie było. Po zakontrowaniu śrubką znowu opór. Okazało się, że gwint nakrętki jest za luźny i po wkręceniu śrubki kontrującej nakrętka przekasza się i powoduje opór podczas kręcenia.
Taka prosta sprawa a zajęło mi to trochę czasu zanim się zorientowałem.


ancover
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 72
Rejestracja: 26 paź 2014, 21:21
Lokalizacja: Chomiąża

Re: TUM-25 B

#197

Post napisał: ancover » 23 sty 2018, 20:43

Gabe działaj działaj z ta renowacją sam przymierzam sie do zakupu tum-a. Trzymam kciuki za pomyślne zakończenie prac remontowych :)


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: TUM-25 B

#198

Post napisał: GABE » 01 lut 2018, 17:31

Prace remontowe już dawno zakończone.Teraz robię udoskonalenia typu osłony na prowadnice konika itp.
Przymierzam się do wymiany łożysk wrzeciona, (jedno już zakupione i czekam na okazyjne kupienie pozostałych) i to trochę roboty.
Teraz walczę z płytą traserską którą ktoś używał jako kowadło :?


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: TUM-25 B

#199

Post napisał: robertwrr » 11 lut 2018, 17:18

witam dawno mnie tu nie było .mam pytanie nosze sie z zamiarem wymiany śruby od suportu porzecznego z trapezowej na kólową czy to dobry pomysl czy nie prosze o sugestie.Wiadomo korzysci brak luzu i lżej chodzi


gery_z1
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 51
Rejestracja: 04 cze 2015, 19:42
Lokalizacja: barcin

Re: TUM-25 B

#200

Post napisał: gery_z1 » 11 lut 2018, 18:34

Śruba kulowa to piękna sprawa , też myślałem o wymianie , ale sprawdziłem ceny i chyba zrezygnuję bo najstraszniejsza rzecz to cena nakrętki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”