TUM-25 B
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Witam, kolego krzymax zrobiłem tak jak poleciłeś i czekam na odbiór wykonanych tabliczek. W międzyczasie skontaktowałem się z kolegą, który posiada taki sam model TUM-25B Apator i przesłał mi fotografie tabliczki, której do tej pory nie widziałem (rozmiar 100x63mm, montaż na suporcie - w załączeniu foto). Jesteście w stanie rozszyfrować ją (wiem że dotyczy ustawianiu skoku gwintu ale o jaki koło zebate chodzi Z=20/21? Pozdrawiam. Paweł
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Czesc, ja również się takich spodziewam tylko, że wygląda że jest jeszcze jedna (wg przesłanych zdjęć) - mam ją zamontowaną na suporcie ale nie czytelną. Kolega, który przesłał mi te zdjęcia ma również Apatora TUM-25B z 1977 i na jego jest taka. Próbuje dojść czego dotyczą te oznaczenia (Z=20 / Z=21? jakigo koła to dotyczy?). Masz jakiś pomysł? Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 210
- Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
Czasami, jeżeli w skład wyposażenia tokarki wchodziły dodatkowe koła zębate, fabryka dawała osobną tabliczkę, pokazującą w jaki sposób z nich korzystać. Sam miałem problem jakiś czas temu. Tabliczek co nie miara, a większość nieczytelna. Te tokarki były produkowane przez tyle lat, że istniej dużo różnych wersji i trudno czasami spasować idealnie z tym co jest na allegro.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Suport, zamek
Witam kolegów, krok po kroku posuwam się z pracami przeglądowo-remontowymi mojej Tumki. W związku z tym mam pytanie, prośbę o porade. Zdemontowałem wałki zamka i zwróciłem uwagę, że w porównaniu do dokumentacji (fig 12) brakuje mi rurek do smarowania punktów styku tulei ślizgowych z wałkiem nr II. Czy u was wygląda to podobnie?
Drugie pytanie dotyczy wałka nr III. Przy demontazu nie zwróciłem uwagi na cienki pierscien dystansowy i nie jestem pewien co do miejsca jego montażu. Niestety na rys z DTR nie za bardzo widać. Mieliście taki pierścień? Czy dobrze wytypowałem miejsce montażu? Prosze o pomoc.
Poniżej fotografie.
Drugie pytanie dotyczy wałka nr III. Przy demontazu nie zwróciłem uwagi na cienki pierscien dystansowy i nie jestem pewien co do miejsca jego montażu. Niestety na rys z DTR nie za bardzo widać. Mieliście taki pierścień? Czy dobrze wytypowałem miejsce montażu? Prosze o pomoc.
Poniżej fotografie.