TUE35 po szlifie łoża i suportów

Ustawianie geometrii

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#21

Post napisał: kavior » 18 sty 2019, 12:36

IMPULS3 pisze:A z czego masz łoże i suport?


W sumie tak. U siebie miałem wylewkę, miała tokarka kiedyś już remont. Myślałem, że fabrycznie stosuje się jakiś materiał ślizgowy;-)
IMPULS3 pisze:To bardziej zależy od tego jak będziesz dbał a przede wszystkim smarował niż od materiału który zastosujesz. Jeżeli nie będziesz oszczędzał na leju to mozesz być spokojny, pochodzi bardzo dłuuuuuuugi czas.


Planuję dorobić rowki smarownicze w wkładkach pod suport i dodatkowo przewiercic suport w kilku miejscach na wylot by właśnie do dych wkładek bezpośrednio olej dopływał.

Przemawia do mnie blacha sprężynowa o której pisałeś wyżej. Z dostępnością myślę, że problemu nie będzie a i doszlifować mogę na szlifierce w razie czego. Suport po takim materiale raczej płynnie powinien się poruszać?




IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#22

Post napisał: IMPULS3 » 18 sty 2019, 12:57

kavior pisze: Myślałem, że fabrycznie stosuje się jakiś materiał ślizgowy;-)

Jest taki, nazywa się olej a jego symbol jest podany w DTR-ce. :)
kavior pisze:Przemawia do mnie blacha sprężynowa o której pisałeś wyżej.

Mamy tak zrobione w jednej z tokarek i to już ponad 10 lat i nic złego się nie dzieje a tokarka jest dość duzo użytkowana czyli codziennie. Moze tylko taki wyjątej ze ona ma prowadnice hartowane wiec są duzo bardziej zywotne.
Natomiast jak robiłem swoją dłutownice to slizgi zrobiłem z żeliwa a sam suwak z 40HM i dalem do ulepszenia. I też to pracuje juz moze z 15 lat a zrobiła naprawdę ogrom robót i poza tym ze cokolwiek się "dotarły" slizgi to żadnych problemów z tym nie ma. Więc wszelkie obawy można porzucić. :)


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#23

Post napisał: kavior » 18 sty 2019, 13:59

Dzięki IMPULS3. Teraz wiem czego szukać. Przeglądam właśnie neta za taśma, blachą nierdzewna. Mozę znajdę coś potrzebnej grubości.


patrykb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 168
Rejestracja: 07 maja 2012, 10:23
Lokalizacja: łódź

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#24

Post napisał: patrykb » 18 sty 2019, 18:43

Kiedyś miałem okazję spotkać jak ślizgi z supportu byly wykonane z tekstolitu uprzednio nasączone w gorącym oleju i po paru latach to wciąż pracowało na przyzwoitym poziomie.
Blacha nierdzewna się nie nadaje


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#25

Post napisał: kavior » 20 sty 2019, 21:20

Zamowilem Turcite B u naszych skosnych przyjaciol. Przyjdzie to szybki montaz bo praca juz czeka,:-)


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#26

Post napisał: IMPULS3 » 20 sty 2019, 22:26

kavior pisze:Przyjdzie to szybki montaz bo praca juz czeka,:-)

Zrób fotorelację i oczywiście recenzję jak wyszło. :)


Autor tematu
kavior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 183
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
Lokalizacja: Krakow

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#27

Post napisał: kavior » 21 sty 2019, 14:15

IMPULS3 pisze:Zrób fotorelację i oczywiście recenzję jak wyszło.


Pewnie, że zrobię :-) Mam jeszcze jeden temat do ogarnięcia. W związku z tym, że szlifowane miałem również jaskółki to kliny okazały się za "cienkie". Mogę do nich przykręcić, wkleić paski turcite, czy jakiegoś metalu czy robić nowe od zera? Sam nie zrobię, nie mam frezarki.


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1359
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#28

Post napisał: orion32 » 21 sty 2019, 14:57

Truticle ma ok 2mm grubości.Tyle, to ci chyba nie zebrali na tych prowadnicach.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#29

Post napisał: IMPULS3 » 21 sty 2019, 15:27

kavior pisze:to kliny okazały się za "cienkie".

Tu masz prostą sprawe bo możesz cokolwiek podłożyć tylko od strony nie pracującej, czyli pomiędzy osadzeniem klina a samym klinem, wtedy powierzchnia pracująca jest ta sama. Gorzej jeśli klin jest nie obrobiony, wtedy moze cokolwiek samemu spróbuj doskrobać aby mieć jakąś w miarę powierzchnię na klinie.


Bieri13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 142
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów

#30

Post napisał: Bieri13 » 21 sty 2019, 16:04

kavior pisze:
20 sty 2019, 21:20
Zamowilem Turcite B ....
Jaki kolor zamówiłeś?
Kupiłeś zestaw z klejem i z trawioną jedną płaszczyzną?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Amatorska Tokarka CNC”