TUE35 po szlifie łoża i suportów
Ustawianie geometrii
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Pavyan dziękuje za rysunek i opis. Dopiero w piątek będę coś działał przy tokarce. Mam nadzieje, że zeszlifowali tak, że wszędzie będzie taka sama grubość podkładek. Łoże przywiozłem ze szlifu 2 miesiące temu i po takim czasie mogę zapomnieć by szlifierz pamiętał co i ile zebrał. Wiem tylko, że z łoża zebrali 0,6mm.
Łożę było szlifowane w AFM ( Andrychowska Fabryka Maszyn). Cena kosmiczna wyszła i gdyby nie to, że miałem "dofinansowanie" prawie 100% kwoty to bym się w życiu nie zdecydował. Za szlif łoża, suportu i jego dopasowania do łoża, szlif wszystkich jaskółek na suporcie i wieżyczce, szlif konika i jego dopasowanie wyszło prawie wartość tokarki po cenie z olx. Więc ten tego...Ale przyznać trzeba, że fabryka robi niesamowite wrażenie. Moim zdaniem robota wykonana pięknie a szlif robił pracownik z 30letnim stażem w AFM. W piątek wrzucę zdjęcia w wyższej rozdzielczości. Na początku miałem szlif robić w Defumie ale nasłyszałem się złych opinii. Następne miałem jechać do Łodzi a skonczyło się na AFM gdzie mam do nich 60km:)
Domator- przybliżysz coś temat? Mosiężne dlatego by móc przesuwać suport podczas regulacji i nie porysować łoża? Wylewki na 100% nie będę robił. Zdecydany jestem na wkładki z brązu. W AFM polecali mi turciteB ale i cena i trwałość nie przemawia do mnie.
Łożę było szlifowane w AFM ( Andrychowska Fabryka Maszyn). Cena kosmiczna wyszła i gdyby nie to, że miałem "dofinansowanie" prawie 100% kwoty to bym się w życiu nie zdecydował. Za szlif łoża, suportu i jego dopasowania do łoża, szlif wszystkich jaskółek na suporcie i wieżyczce, szlif konika i jego dopasowanie wyszło prawie wartość tokarki po cenie z olx. Więc ten tego...Ale przyznać trzeba, że fabryka robi niesamowite wrażenie. Moim zdaniem robota wykonana pięknie a szlif robił pracownik z 30letnim stażem w AFM. W piątek wrzucę zdjęcia w wyższej rozdzielczości. Na początku miałem szlif robić w Defumie ale nasłyszałem się złych opinii. Następne miałem jechać do Łodzi a skonczyło się na AFM gdzie mam do nich 60km:)
Domator- przybliżysz coś temat? Mosiężne dlatego by móc przesuwać suport podczas regulacji i nie porysować łoża? Wylewki na 100% nie będę robił. Zdecydany jestem na wkładki z brązu. W AFM polecali mi turciteB ale i cena i trwałość nie przemawia do mnie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Dzwoniłem do nich z wyceną szlifu loża i suportu. Wychodziło drogo. To był pierwszy powód dla którego na nich się nie zdecydowałem. Drugi to kręcenie nosem, że w sumie to tylko swojej produkcji maszyny regenerują.
Jaka jest jego trwałość?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Witam po dłuższej nieobecności. Nie miałem dostępu do maszyny ale pora wrócić do tematu. Poniżej fotki z bliska łoża po szlifie. Lepszej jakości swoim "kalkulatorem" nie wyciągnę;-)
Po pomiarach wyszło mi, że pod suport muszę podłożyć 2,5mm. Obdzwoniłem sporo firm w celu zakupu brązu takiej grubości i jest problem. Albo brak dostępności albo chcą mi sprzedać "większy" kawałek, np7kg po prawie 7dych za kilo. Robi się drogawo.. Pozostaje chyba jednak tworzywo typu turcite B czy rulon 142. Na taśmę ślizgową TRI.SILK dostałem wycenę pod mój potrzebny wymiar cięte na gotowo za 320zł z klejem.
Znalazłem na aliexpressie trucite B za fajną cenę ale cholera wie co to za jakość? Za 40dolarów mam tworzywa na dwa suporty.Byłoby na zapas na przyszłość. Link do przykładowej aukcji:
https://pl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39.90158.0
Fotki łoża:
Po pomiarach wyszło mi, że pod suport muszę podłożyć 2,5mm. Obdzwoniłem sporo firm w celu zakupu brązu takiej grubości i jest problem. Albo brak dostępności albo chcą mi sprzedać "większy" kawałek, np7kg po prawie 7dych za kilo. Robi się drogawo.. Pozostaje chyba jednak tworzywo typu turcite B czy rulon 142. Na taśmę ślizgową TRI.SILK dostałem wycenę pod mój potrzebny wymiar cięte na gotowo za 320zł z klejem.
Znalazłem na aliexpressie trucite B za fajną cenę ale cholera wie co to za jakość? Za 40dolarów mam tworzywa na dwa suporty.Byłoby na zapas na przyszłość. Link do przykładowej aukcji:
https://pl.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39.90158.0
Fotki łoża:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 272
- Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
nie da się obniżyć całego wrzeciennika i skrzynki posuwów wraz z śrubami napędowymi? z pod listwe zębatą dać podkładki 2.5mm i porobić fasolki?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Brąz jest twardszym materiałem niż teflon z brązem, ale też inaczej będą się zużywać materiały pracujące współbieżnie.
W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:
W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7517
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Przy grubości 2.5mm to spokojnie można takie podkładki doszlifować z żeliwa na szlifierce do płaszczyzn. Tym bardziej ze nie muszą one być w pełnej długości a mogą być podzielone np. na 2. Póżniej tylko zakołkować nitami aluminiowymi i gotowe. Poza tym na zeliwie dosć dobrze pracują blachy sprężynowe a i sama stal ulepszona do okolo45HRC lub więcej też spisuje się znakomicie. Czyli nawet fragment piły tartacznej przeszlifowany na wymiar dałby radę.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 183
- Rejestracja: 05 gru 2014, 13:38
- Lokalizacja: Krakow
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
Bieri13 pisze:Brąz jest twardszym materiałem niż teflon z brązem, ale też inaczej będą się zużywać materiały pracujące współbieżnie.
W ogóle to w chinskim markecie oferuja turcite w różnych kolorach:
Na Alibaba.com sprzedaja Turcite B właśnie w różnych kolorach. Tę samą tabelkę widziałem co wrzuciłeś. Jest jeden problem. Minimalna długość zamówienia Turcite B to 5 metrów i szerokość 10cm. Przy grubości 2,5mm jaką potrzebuję wycenili mi na ponad 300 dolarów razem z przesyłką.
sssTOMEKsss pisze:nie da się obniżyć całego wrzeciennika i skrzynki posuwów wraz z śrubami napędowymi? z pod listwe zębatą dać podkładki 2.5mm i porobić fasolki?
Nie da się w tej tokarce obniżyc wrzeciennika. Myślałem przez chwilę nad przefrezowaniem góry skrzynki suportowej ale: fachowcy z AFM nie polecali mi tego rozwiązania. Pomijając kombinacje z kołem zębatym od suportu poprzecznego to żeliwo po żeliwie to chyba słaby pomysł by jeździło? Nie chciałbym obniżać nortona oraz podpór śruby i wałka napędowego. Fabrycznie to jest ustawione i zakołkowane. Dlatego na siłę szukam materiału ślizgowego o grubości 2,5mm który podłożę pod suport i temat zamykam.
IMPULS3 pisze:Przy grubości 2.5mm to spokojnie można takie podkładki doszlifować z żeliwa na szlifierce do płaszczyzn. Tym bardziej ze nie muszą one być w pełnej długości a mogą być podzielone np. na 2. Póżniej tylko zakołkować nitami aluminiowymi i gotowe. Poza tym na zeliwie dosć dobrze pracują blachy sprężynowe a i sama stal ulepszona do okolo45HRC lub więcej też spisuje się znakomicie. Czyli nawet fragment piły tartacznej przeszlifowany na wymiar dałby radę.
Jestem amatorem więc bez śmiechów jak palnę bzdurę ale byłem przekonany, że żeliwo po żeliwie to nie najlepszy pomysł. Nie zatrze się to? Inna kwestia, ze kombinuje sobie tak, że jak poszedł worek monet na szlif łożą, to rozsądnie by było pod suport podłożyć materiał, który będzie się ścierał a nie łoże. Wkładki wymienić po iluś tam latach jak się zetrą i jazda dalej. Nie wiem, może błędnie rozumuje.
Generalnie o materiale z brązu o grubości 2,5 mm mogę zapomnieć. Obdzwoniłem wszystko. Jak mają to muszę wziąć duży kawałek. A wylewki panicznie się boję robić. Co myślicie o tym Turcite B z linka co wrzuciłem wyżej? Cena jest dobra i starczyło by na materiału na wymianę w przyszłości.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7517
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: TUE35 po szlifie łoża i suportów
IMPULS3 pisze:ale byłem przekonany, że żeliwo po żeliwie to nie najlepszy pomysł.
A z czego masz łoże i suport?
kavior pisze:że jak poszedł worek monet na szlif łożą, to rozsądnie by było pod suport podłożyć materiał, który będzie się ścierał a nie łoże.
To bardziej zależy od tego jak będziesz dbał a przede wszystkim smarował niż od materiału który zastosujesz. Jeżeli nie będziesz oszczędzał na leju to mozesz być spokojny, pochodzi bardzo dłuuuuuuugi czas.
kavior pisze:Generalnie o materiale z brązu o grubości 2,5 mm mogę zapomnieć. Obdzwoniłem wszystko.
Dlatego ze brąz nie jest plastyczny więc nie produkuje się z niego blach.
Zamiast kombinować to idz na złom, poszukaj kawałek żeliwa najlepiej z jakiejś częsci maszynowej i potnij sobie na paski a następnie daj do szlifowania. Żeliwo dość dobrze sie szlifuje (ogólnie jest dość łatwo obrabialne wszelkimi metodami) i będziesz miał problem z głowy. Zwłaszcza ze brakuje Ci 2.5mm więc szału nie ma ale też nie jest to jakaś bardzo kłopotliwa grubość.. Same listwy zakołkować do suportu i zapomnisz na długi czas o tym temacie.
Ps. Brąz też ten który jest w sprzedaży (popularny B101) nie jest jakis bardzo miekki i też wbrew pozorom nie oszczędzi Ci prowadnic, więc zysk zaden a tylko kolejne złotówki włożone w projekt.
Zdazały się brązy odlewane gdzieś po firmach ze były dosć miekkie, albo specjalne stopy ale większego sensu w Twoim przypadku to nie ma.