TSA-16 remont
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:23
- Lokalizacja: Wadowice
Re: TSA-16 remont
Witam!
Przepraszam, że znów podepnę się do tematu. Powoli kończę remont TSA 16. Zostało mi natrudnejsze czyli remont wrzeciennika, nie mam pojęcia od czego zacząć. Proszę o pomoc, jakieś podpowiedzi, wskazówki co jest ważne od czego i jak zacząć. Dorzucam zdjęcia mojego wrzeciona, jeśli po zdjęciach można coś wywnioskować to proszę o komentarz. Nie potrafię ocenić ile zostało mi panewki? I czy mogę to wszystko rozebrać, poczyścić i złożyć z powrotem i będzie działało?
Przepraszam, że znów podepnę się do tematu. Powoli kończę remont TSA 16. Zostało mi natrudnejsze czyli remont wrzeciennika, nie mam pojęcia od czego zacząć. Proszę o pomoc, jakieś podpowiedzi, wskazówki co jest ważne od czego i jak zacząć. Dorzucam zdjęcia mojego wrzeciona, jeśli po zdjęciach można coś wywnioskować to proszę o komentarz. Nie potrafię ocenić ile zostało mi panewki? I czy mogę to wszystko rozebrać, poczyścić i złożyć z powrotem i będzie działało?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Re: TSA-16 remont
Jak się nie czujesz na siłach to nie rozbieraj . Sprawdź tylko czy jest poprawnie wyregulowany luz na tej panewce (ewentualnie dociągnij) .
P.s masz uwalone koło pasowe -szukaj innego
P.s masz uwalone koło pasowe -szukaj innego
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:23
- Lokalizacja: Wadowice
Re: TSA-16 remont
Czuję się na siłach tylko nie chce sobie tego bardziej spieprzyć. Jak w ogóle ściągnąć to koło pasowe?
Pewnie takiego nie kupię, bedzie trzeba dotoczyć nowe?
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy rozbieraniu, czy ta panewka musi być później wsadzina dokładnie tak samo ( chodzi o to czy mogę ją przekrcić) czy to nie ma znaczenia?
Muszę rozebrać ten wrzeciennik ponieważ w środku wszystko jest ubrudzone smarem stałym w dodatku bardzo starym, gęstym.
Pewnie takiego nie kupię, bedzie trzeba dotoczyć nowe?
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy rozbieraniu, czy ta panewka musi być później wsadzina dokładnie tak samo ( chodzi o to czy mogę ją przekrcić) czy to nie ma znaczenia?
Muszę rozebrać ten wrzeciennik ponieważ w środku wszystko jest ubrudzone smarem stałym w dodatku bardzo starym, gęstym.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: TSA-16 remont
Koło pasowe - albo 2 beleczki z twardego drzewa jako dźwignie albo opukiwać po obwodzie też przez kołek drewniany. Przedtem WD-40.
To uszkodzenie bym naprawiał przez zaspawanie, przetoczenie i dodatkowo wciśnięcie stalowego kołnierza. Ale to sprawa dostępu do parku maszynowego.
Wygląda na to, że masz jeszcze zapas na łożysku ślizgowym. Nie można go wkładać dowolnie (przekręcić) - z tyłu wrzeciennika jest wkręt zabezpieczający przed okręceniem łożyska. Musi przy składaniu wejść w rowek wyfrezowany w łożysku. Przy wyjmowaniu łożyska wkręt trzeba wykręcić o ca 5mm.
Jeżeli jedynym powodem wyjmowania wrzeciona jest zabrudzenie smarem środka wrzeciennika, to proponuję zrezygnować i przemyć ropą.
To uszkodzenie bym naprawiał przez zaspawanie, przetoczenie i dodatkowo wciśnięcie stalowego kołnierza. Ale to sprawa dostępu do parku maszynowego.
Wygląda na to, że masz jeszcze zapas na łożysku ślizgowym. Nie można go wkładać dowolnie (przekręcić) - z tyłu wrzeciennika jest wkręt zabezpieczający przed okręceniem łożyska. Musi przy składaniu wejść w rowek wyfrezowany w łożysku. Przy wyjmowaniu łożyska wkręt trzeba wykręcić o ca 5mm.
Jeżeli jedynym powodem wyjmowania wrzeciona jest zabrudzenie smarem środka wrzeciennika, to proponuję zrezygnować i przemyć ropą.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 336
- Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
- Lokalizacja: Elbląg
Re: TSA-16 remont
witam
Koło pasowe ma kuku ...
Puki co takie musisz mieć ale z czasem bym się rozglądał za nowym - co jakiś czas idzie znaleźć na olx i aledrogo za ( drakońsie pieniendze )
" Andzrzej 40 " ma dobry pomysł z naprawą pewnie wyjdzie najtaniej ..
Panewki panie to się nie da inaczej włożyć .. w sumie się da , ale trzeba być skończonym baranem by tego dokonać...
Jak chcesz tylko wyczyścić z smarków przeszłości to :
Zanurzyć ,zalać wręcz utopić w ropie , benzynie ekstrakcyjnej czy nawet nitro na noc potem szorować i wydmuchiwać sprężonym powietrzem .
Wnętrze wyszorował bym szczoteczką do zębów lub czymś podobnym - ( wymiary i twardość włosia odpowiednie ) najlepiej jej potem nie używać do paszczy , a po nitro może się złuszczyć farba choć nie powinna .
Wypłukać wydmuchać i cieszyć się jak nowym - po uprzednim nasmarowaniu i zalaniu olejem - panewkę smaruje się olejem .
Nie długo będę rozbierał swój więc mogę ci tutorial nagrać czy zdjęcia zrobić z rozbiórki , czeka mnie wymiana łożysk , mycie i czyszczenie farby ogólny demontaż do ostatniej śrubki ....
Albo mi się wydaje albo na fotce w wrzecionie masz wbity stożek - zdjęcie z zabierakiem uchwytu tokarskiego niech ktoś to zweryfikuje bo ja dziś mam troszkę ślepka naświetlone po pracy ....
Pozdrawiam
Koło pasowe ma kuku ...
Puki co takie musisz mieć ale z czasem bym się rozglądał za nowym - co jakiś czas idzie znaleźć na olx i aledrogo za ( drakońsie pieniendze )
" Andzrzej 40 " ma dobry pomysł z naprawą pewnie wyjdzie najtaniej ..
Panewki panie to się nie da inaczej włożyć .. w sumie się da , ale trzeba być skończonym baranem by tego dokonać...
Jak chcesz tylko wyczyścić z smarków przeszłości to :
Zanurzyć ,zalać wręcz utopić w ropie , benzynie ekstrakcyjnej czy nawet nitro na noc potem szorować i wydmuchiwać sprężonym powietrzem .
Wnętrze wyszorował bym szczoteczką do zębów lub czymś podobnym - ( wymiary i twardość włosia odpowiednie ) najlepiej jej potem nie używać do paszczy , a po nitro może się złuszczyć farba choć nie powinna .
Wypłukać wydmuchać i cieszyć się jak nowym - po uprzednim nasmarowaniu i zalaniu olejem - panewkę smaruje się olejem .
Nie długo będę rozbierał swój więc mogę ci tutorial nagrać czy zdjęcia zrobić z rozbiórki , czeka mnie wymiana łożysk , mycie i czyszczenie farby ogólny demontaż do ostatniej śrubki ....
Albo mi się wydaje albo na fotce w wrzecionie masz wbity stożek - zdjęcie z zabierakiem uchwytu tokarskiego niech ktoś to zweryfikuje bo ja dziś mam troszkę ślepka naświetlone po pracy ....
Pozdrawiam
Jeśli broń zabija ludzi , to długopisy robią błędy ortograficzne ...
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:23
- Lokalizacja: Wadowice
Re: TSA-16 remont
Gdyby ktoś miał takie koło pasowe to chętnie kupię.
Myślę, że taki tutorial przydał by się nie tylko mnie ale i również innym którzy remontują TSA 16 więc jeśli to nie problem to niech kolega nagra proszę.
Rozpuszczalnik nitro bez problemu radzi sobie z farbą i podkładem, rozpuszcza wszystko do gołego metalu, wiem bo tak ją czyściłem przed malowaniem.
Jak znajdę trochę wolnego czasu to zabiorę się za moje wrzeciono i jak napotkam jakiś problem to napewno napiszę na forum. A narazie dziękuję wszystkim, którzy udzielili mi cennych i pomocnych informacji.
Pozdrawiam
Myślę, że taki tutorial przydał by się nie tylko mnie ale i również innym którzy remontują TSA 16 więc jeśli to nie problem to niech kolega nagra proszę.
Rozpuszczalnik nitro bez problemu radzi sobie z farbą i podkładem, rozpuszcza wszystko do gołego metalu, wiem bo tak ją czyściłem przed malowaniem.
Jak znajdę trochę wolnego czasu to zabiorę się za moje wrzeciono i jak napotkam jakiś problem to napewno napiszę na forum. A narazie dziękuję wszystkim, którzy udzielili mi cennych i pomocnych informacji.
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: TSA-16 remont
Jeszcze uwaga do zaspawania ubytku - przed spawaniem należy wcisnąć wałek miedziany o średnicy wrzeciona. Zapobiegnie to zalaniu środka spoiwem i nie będzie potrzeby późniejszego przetaczania środka. Można też wykonać z żeliwa wkładkę o kształcie ubytku. Wiem, sporo dziubania, najpierw trzeba wytoczyć tulejkę pasującą na średnicę wrzeciona a potem z niej wyciąć trójkącik pasujący w ubytek. Ale chyba to by ułatwiło zaspawanie ubytku.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:23
- Lokalizacja: Wadowice
Re: TSA-16 remont
Wygląda na żeliwo, podobno jakoś je można spawać. Są elektrody do żeliwa ale nigdy nie próbowałem spawać tego materiału.