Mazak VTC 200C - problem (a wlaściwie problemy)

Dyskusje na temat systemu Mazak, Mitsubishi i Mazatrol


Autor tematu
DaQla
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:10
Lokalizacja: Świnoujście

Mazak VTC 200C - problem (a wlaściwie problemy)

#1

Post napisał: DaQla » 18 lut 2012, 21:14

Witam wszystkich, od pewnego czasu pracuje na vtc200c ze sterowaniem mazatrol fusion 640m. Maszyna już nie pierwszej młodości (2000r) i parę problemów dostarcza (jak to mazak :P ) A więc: problem nr 1: po otworzeniu drzwi, zorientowane wrzeciono "odblokowuje" sie tzn: można swobodnie obracac wrzeciono, przy czym widac jak obciazenie wzrasta wraz z "odchyłką" od punktu zorientowania, bez problemu az do 100%, nie czuc przy tym aby wrzeciono stawiało zadnych oporow, obraca sie lekko reka, występuje to tylko po otwarciu drzwi maszyny (nie po wciśnieciu klawisza otwarcia tylko w momencie wyjęcia "kluczyka" z blokady drzwi), pytanie: czy po otwarciu drzwi wrzeciono jest utrzymywane na pozycji przez silnik czy jest tam jakis hamulec?? Dodam ze jeśli odchyle wrzeciono troszeczke i zamkne drzwi to wraca samo do punktu: "zorientowane". Może jakiś parametr?? Druga sprawa wydaje sie prostrza i prawdopodobnie tu uszkodzony jest naped osi Z. Mianowicie po wcisnieciu przycisku emergency, odcieciu zasilania lup innych losowych przypadkach, wrzeciono opada (a wlasciwie spada), podrafi opasc 10cm, ale potrafi tez walnąc w stół, troche to niebezpieczne, ale tu sprawa jest prostrza bo prawdopodobnie spalony jest hamulec. Jeśli macie jakies sugestie, podpowiedzi itp to bede wdzięczny, bo troche mnie stresuje wkladanie i wyjmowanie narzedzi z wrzeciona, jak wiadomo w vtc wrzeciono musi byc zorientowane do wymiany narzedzi. Z góry dzięki za podpowiedzi.


Ale może sie nie znam......

Tagi:


artur235
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 271
Rejestracja: 09 lut 2010, 19:40
Lokalizacja: SE

#2

Post napisał: artur235 » 09 mar 2012, 15:21

Po otwarciu drzwi napęd wrzeciona (inne też) powinien się wyłączyć (często przez odcięcie przez stycznik połączenia silnik wrzeciona/napęd). Chyba jest to wymagane jak maszyna ma znak CE.

Zwykle wrzeciono utrzymywane jest na pozycji przez silnik.


Hamulec osi Z ma trzymać bez zasilania. Więc jeśli jest spalony nie powinien się odblokować. Obwód prawdopodobnie jest monitorowany więc powinien być alarm po włączeniu maszyny. Miałem podobny problem (opadanie wrzeciona) na Okumie, ani mechanicy ani elektrycy nie znaleźli usterki. Problem sam ustąpił.
Najlepiej sprawdzić mechanikę ale elektrykę też. Zanim będzie trzeba wymienić śrubę napędową po kolejnym spotkaniu ze stołem.


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#3

Post napisał: paulg » 10 mar 2012, 10:11

Witam.
Mam Mazaka VTC20C - więc model bardzo podobny
Oś Z jest utrzymywana siłownikiem - więc albo za małe ciśnienie w układzie , albo siłownik nie działa.
Sam hamulec zapewne również jest uszkodzony gdyż jak kolega wcześniej pisał odblokowuje oś po załączeniu maszyny

Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


andreas0007
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 58
Rejestracja: 22 paź 2007, 10:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#4

Post napisał: andreas0007 » 11 mar 2012, 10:42

Witam.
W pierwszej kolejności sprawdź poziom oleju hydraulicznego w zbjorniku i czy nie jest stary.


A.Heiblom
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2012, 15:16
Lokalizacja: Holandia

#5

Post napisał: A.Heiblom » 20 mar 2012, 15:22

Witam,

Poszukuje pilnie programistow operatorow maszyn Mezatrol do pracy w Holandii. Prace kontaktowe, dobre warunki finasowe, wymagana znajomosc jezyka angielskiego badz niemieckiego.
Anna Heiblom
+31 631 757 418


Autor tematu
DaQla
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:10
Lokalizacja: Świnoujście

#6

Post napisał: DaQla » 07 kwie 2013, 12:35

Problem "opadającego" wrzeciona rozwiązany - wymienione servo osi Z, problem wrzeciona pozostał, ale juz sie przyzwyczaiłem :) . Poprostu kluczyk trzeba przekrecic przy otwieraniu drzwi i tyle. Niech już tak pozostanie.

Edit: a czy ktoś sie orientuje który parametr jest odpowiedzialny za wstrzymanie posuwu do czasu osiągnięcia zadanych obrotów przez wrzeciono?? Bo często mi sie zdarza że maszyna rozpoczyna frezowanie przed osiągnięciem zaprogramowanych obrotów. Wczesniej pracowałem na nexusie i tam wyskakiwał alarm na sekunde (starting cutting block interlock) i dopoki wrzeciono nie osiagneło zadanych obrotów posuw był wstrzymany, jestem na 99% pewien że był to alarm "niebieski". przy vtc jest w manualu oznaczony jako alarm czerwony i nakazuja sprawdzic sekwencje programu??? tyle że moje vtc nigdy nie wyswietla tego alarmu, ale zaczyna frezowac zanim osiągnie właściwe obroty. To jest troche drażniące, trzymanie palucha na przycisku feed hold przy kazdym starcie, zwłaszcza jak sie dużo aluminium obrabia :/
Ale może sie nie znam......


Bzykstg
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:09
Lokalizacja: stg

#7

Post napisał: Bzykstg » 29 wrz 2013, 23:12

Podlacze sie do pytania odnosnie tej maszyny. Jednakze ja mam problem natury alarmu nr 232 czyli machine door interlock. Zawsze po weekendzie jak przyjde do pracy (zmiennicy maja to samo) to godzine albo 2 sie meczymy wlaczajac i wylaczajac maszyne bo nawet zabazowac sie jej nie da.
Maszyna to mazak 200c ii. Oprogramowanie to mazatrol 640m.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mazak, Mitsubishi, Mazatrol”