Grawerowanie na laserze Trumpf L3030(3060) ?

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
pendragon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2009, 19:34
Lokalizacja: stalowa wola

Grawerowanie na laserze Trumpf L3030(3060) ?

#1

Post napisał: pendragon » 11 lut 2009, 19:57

Witam Forumowiczów

Jestem nowy w całym ty laserowym swiadku i mam kilka pytań:

Mamy od niedawna laser Trumpf l3060 4kW na wyposażeniu.
Czy na tym laserze da sie wykonywac grawerke estetyczna (reklamowa) ogolnie ładna :mrgreen: Czasem nie ma nic pilnego do palenie wiec mozna by było cos pożytecznego zrobic :razz:

Jesli się da, to moze ktos podac parametry dla takiego grawerowania. Najbardziej by mi zależało na na "zmatowieniu" powierzchni blachy.
Jesli to mozliwe to dla blachy czarnej, nierdzewki i aluminium ;]

Kolejne pytanie dotyczy mozliwosci oszukania czyjnika pojemnosciowego (jesli sie da wogole) aby mozna było wypalac elementy niemetalowe (drewno, pleksi). Parametry tez mile widziane lub miejsce gdzie je szukac, ksiazka, inet - narazie moje poszukiwania nic nie przyniosly ;]

Pozdrawiam

Łukasz K.
pendragon



Tagi:


grzegorz1965
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 109
Rejestracja: 25 gru 2007, 14:31
Lokalizacja: Sosnowiec

#2

Post napisał: grzegorz1965 » 11 lut 2009, 21:49

Co do ciecia materiałów niemetalicznych to kiedyś kolega zrobil to na bystronicu,i wycinal elementy z plexi.Kombinował coś z parametrami,powierzchnią odniesienia itp.

Jeżeli chodzi o grawerowanie to wydaje mi się że można to zrobić tylko poprzez nacinanie małą moca powierzchni metalu (czyli nie na wylot),ale nie wiem ja to sie ma do momentu rozpoczecia scieżki(wpalenie,a własciwie przepalenie).