Jaki migomat - stal konstrukcyjna.

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
mr_power
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 68
Rejestracja: 07 sie 2012, 13:14
Lokalizacja: radom

Jaki migomat - stal konstrukcyjna.

#1

Post napisał: mr_power » 06 kwie 2013, 14:29

Zacznę od tego że zupełnie nie znam się na urządzeniach spawalniczych - do tej pory miałem do czynienia jedynie z MMA i spawarka no name made in PRL.
Nie mam zastrzeżeń ale obijanie otuliny, czyszczenie z odprysków eliminuje dla mnie tą metodę do obecnych zastosowań - pół dnia spawania i pół dnia obijania i czyszczenia.

Tak więc życie stawia mnie przed zakupem 'migomatu' lecz totalnie nie wiem na co patrzeć.
Nie wiem czy mnie będzie stać ale szukam czegoś z Kemppi może Fronius (drogie) myślałem też o Lincolnie jako taniej alternatywie na początek lub coś w tym stylu.

Nie interesuje mnie spawanie MMA i TIG.
Nie będę spawał kolorowych.
Spawane będą stale konstrukcyjne od S355 w górę a także Domex, Decol, Hardox itp. w grubościach głównie 5-30mm, z czego materiału 25-30mm będzie stosunkowo bardzo mało.
Najwięcej będzie łączenia materiału 8-16mm.
Spawane elementy to blachy, profile, rury i pręty.
Do spawania mam zamiar używać mieszanki - 82%Ar 18%CO2.
Zależy mi na ładnym spawie bez odprysków.

Jakiego urządzenia powinienem szukać - jak amperaż i jakie funkcje powinien posiadać żeby spawało się szybko i komfortowo, jaki prąd, invertorowa itd.?



Tagi:


Marian1234
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 262
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: Marian1234 » 06 kwie 2013, 20:31