Pomoc w zakupie tokarki

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Autor tematu
jokerpoland
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 31 maja 2007, 21:05
Lokalizacja: Olsztyn

Pomoc w zakupie tokarki

#1

Post napisał: jokerpoland » 01 lip 2010, 08:03

Witam,

Mam na oku tokarkę TSB 20

i pytanie co o niej sądzicie? Jak ją sprawdzić (nie mam doświadczenia w toczeniu, a wziąć tokarza do jej sprawdzenia nie mam możliwości)? Tokarka będzie pracowała hobbystycznie w małym warsztacie.

Jakie macie opinie o tej tokarce?

Z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:


dorianmas
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:40
Lokalizacja: 11

#2

Post napisał: dorianmas » 02 lip 2010, 01:06

Posiadam tą tokarkę w domu i nie mam jej nic do zarzucenia. Oczywiście wszystko zależy od stanu, jakiego kupisz. Największym minusem jest brak płynnej zmiany obrotów, ale zmiana na kołach nie jest trudna do nauczenia. Do drobnych prac, czy też tak jak piszesz prace hobbystyczne to będziesz z niej zadowolony.


Autor tematu
jokerpoland
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 31 maja 2007, 21:05
Lokalizacja: Olsztyn

#3

Post napisał: jokerpoland » 02 lip 2010, 07:14

Dzięki za zainteresoawanie tematem. Tylko zastanawiam się na co zwracać uwagę podczas kupowania. Jak już wcześniej napisałem jestem laikiem jeżeli chodzi o toczenie (teoria jest, gorzej z praktyką :mrgreen: ). Jakie luzy są jeszcze ok, a jakie dyskwalifikują? TSB 20 wychodziły w róznych wersjach czy byłą tylko jedna?


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#4

Post napisał: rynio_di » 02 lip 2010, 12:35