płytki wieloostrzowe a chropowatość powierzchni

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Autor tematu
lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 440
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

płytki wieloostrzowe a chropowatość powierzchni

#1

Post napisał: lukasz.radomski » 08 cze 2010, 22:58

Panowie, może mi coś podpowiecie bo na razie jestem jeszcze zielony w tych sprawach,
kupiłem po taniości płytki DCMT kennametal z r0.4 i wykonałem parę prób na niedawno zakupionym ld-550
rura R35 i próbowałem różnych prędkości i posuwów i kicha
dla porównania początek rurki przejechany płytką CCMT którą dostałem razem z nożem
Obrazek

producent płytek podaje min. szybkość skrawania 150m/min a że wałek o małej średnicy więc trochę obrotów brakło, więc kolejna próba na czymś większym (niestety nie wiem co to za stal)

początek CCMT a reszta płytką DCMT
Obrazek

powierzchnia chropowata i chociaż kilkukrotnie próbowałem to nawet tą płytką CCMT nie udało mi się uzyskać takiego prawie-lustra jak na mniejszej rurze - podejrzewam, że to kwestia stali, więc spróbuję jeszcze na czymś innym w tygodniu

czy przy takich elementach o mniejszych średnicach pozostają tylko noże HSS? żeby osiągnąć szybkość skrawania podawaną przez producenta brakuje mi obrotów i to jest przyczyna takiej chropowatości czy po prostu te płytki kennametal są nienajwyższych lotów?

(chłodziwo jest, wysokość noża wyregulowana, płytki oznaczone jako do stali)



Tagi:

Awatar użytkownika

gelorad
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 216
Rejestracja: 23 wrz 2009, 13:32
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: gelorad » 09 cze 2010, 13:55

Na pierwszej fotce wygląda jakbyś toczył narostem a nie czystym ostrzem.
Jeśli nóż piszczy to też takie coś wyjdzie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat