sterowanie maszyna

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
donalt
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 26
Rejestracja: 13 lip 2009, 07:33
Lokalizacja: Toruń

sterowanie maszyna

#1

Post napisał: donalt » 19 lis 2009, 07:54

witam,
z gory zaznaczam ze jestem zielony w temacie. chcialbym zapytac o rade, w jaki sposob sterowac maszyna komputerowo za pomoca labview? Pytanie jest z serii podstawowych-podstaw czyli chodzi mi o to jak to wszystko polaczyc? Dziekuje z gory za wszelkie udzielone rady.



Tagi:


MarK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 108
Rejestracja: 28 sty 2006, 08:32
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: MarK » 19 lis 2009, 20:23

witam!

do sterowania maszyną na pewno będziesz potrzebował trochę elektroniki. jeśli mają to być serwonapędy, to będziesz potrzebował kartę z licznikami do enkoderów oraz wyjściami analogowymi lub pwm do sterowania wzmacniaczami silników. jeśli mają to być silniki krokowe, to elektronika chyba się nieco uprości. national instruments ma w swojej ofercie mnóstwo odpowiedniej elektroniki (tyle, że ich ceny są mniej zachęcające :-) ) oraz moduł programowy specjalnie dedykowany sterowaniu ruchem.

na samym labview w zasadzie się nie znam, bo moją "przygodę" z NI zakończyłem jeszcze w czasach labWindows. jednak, jeśli chodzi o to, jak to wszystko połączyć, opiszę Ci jak zrobiłem serwosterowanie (chyba najprostsze na świecie :grin: ) w środowisku EMC2 (linuxcnc). czy w labview, czy w emc2 sprawa wygląda bardzo podobnie, tyle, że pod emc2 nie ma środowiska graficznego do budowania bloków i łączenia ich - trzeba to wszystko robić w pliku tekstowym.