Praktyka przy maszynie :)

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
luk_asz01
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 306
Rejestracja: 22 sty 2008, 17:12
Lokalizacja: k3n

Praktyka przy maszynie :)

#1

Post napisał: luk_asz01 » 18 kwie 2009, 12:44

witam. jestem dalej laikiem co do obrobki CNc, ostanie 6 miesiecy spedzilem nad czysta teoria, mianowicie:
-ogolnie na temat zasad dzialania obrabiarek cnc plus budowa takiej maszyny
-rozpoznawanie rodzaju surowek
-dobor narzedzi do obrobki plus predkosci skrawania
-planowania obrobki (teoretycznie)
-pisania programu z reki w notatniku (podstawy g-kod)
-rysowania detali w autocad , solidworks, edge cam modeler
-troche pobawilem sie w smualatorze do toczenia cnc_simulator plus edge_cam

wszystkim bardzo dziekuje za udzielanie mi pomocy w moich wypocinach. w szegolnosci dla easy2002,Draco,jasiu...

Przyszedl wiec czas na troche pracy przy maszynie,
mam do dyspozycji dwie tokarki 2 osiowe ze strowaniem funac 21itb i 10t oraz dwie frezarki 3osiowe ze sterowaniem centurion 7, no i widzialem ze pojawila sie ostatnio frezarka ze sterowaniem Heidenhain .
Mam pytanie do opertorow na co poswiecic czas podczas nauki przy obrabiarce.
mam okolo miesiaca by opanowac pewne procesy. zaznacze ze stalem juz kiedys przy tokarce w szkole i przezdwa tygodnie pracowalem w ramach nauki przy frezarce. teraz przy tej recesji w moim zaprzyjaznionym warsztacie spadly zamowienia wiec mam okazje na nauke. prosze o jakies wskazowki . dzieki serdeczne



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7978
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 18 kwie 2009, 18:06

Masz dwie opcje ;
1. Ukończyć kurs CNC , na którym nauczysz się podstaw ... mam nadzieję (niektórzy twierdzą , że taki kurs jest nie potrzebny... :wink: ).