Pomoc w zakresie punktu referencyjnego

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
bogson
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:24
Lokalizacja: Świdnica

Pomoc w zakresie punktu referencyjnego

#1

Post napisał: bogson » 13 lis 2007, 23:33

Witam. Mam pytanko nie mogę znaleźć punktu zerowego jednego silniczka krokowego w osi Y. Wiem że wszystko pasuje, jest dobre. Korzystam z programu WinPC-NC ligh A ploter frezujący to S-400 niemieckiej produkcji www.cnc-step.com.
Jedna zasadnicza chyba rzecz to, to, że na początku obróciło mi sprzęgłem kilka razy i teraz nie orientuję się w jak długim czasie będzie mi punkt referencji szukało czy jest na to szybszy sposób znalezienia punktu zero. Jak składają to w zakładach. Silnik sprzęgło śruba i w program, czy są inne zasady kalibracji. Proszę o pomoc.



Tagi:


bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 523
Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: bubels » 14 lis 2007, 07:12

Witam

Problem ciekawy ale i zarazem prosty do rozwiązania. Skalibruj na oko te silniki i przejedź tak w osi Y wytyczając linię. Następnie cofnij i wytycz linie teoretycznie prostopadłą X . Zmierz kątownikiem lub przymiarem kątowym co wystrugałeś. Jeśli będzie prosto to tzn że jest w porządku jeśli nie kalibrujesz do skutku ale wiesz już w którą stronę i o ile.

Pozdrawiam.

P.S. Jak wrażenia co do tego urządzenia?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 14 lis 2007, 15:27

Może Kolega opisać jak kalibrowała się maszynka przed uszkodzeniem (kolizją)? Chodzi mi o to, czy silniki osi kalibrowały się oddzielnie?
Najwyraźniej tarcza układu kalibracji obróciła się razem ze sprzęgłem. Oczywiście nie obejdzie się bez rozmontowania napędu.


Autor tematu
bogson
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:24
Lokalizacja: Świdnica

#4

Post napisał: bogson » 14 lis 2007, 23:19

bubels pisze:Witam

Problem ciekawy ale i zarazem prosty do rozwiązania. Skalibruj na oko te silniki i przejedź tak w osi Y wytyczając linię. Następnie cofnij i wytycz linie teoretycznie prostopadłą X . Zmierz kątownikiem lub przymiarem kątowym co wystrugałeś. Jeśli będzie prosto to tzn że jest w porządku jeśli nie kalibrujesz do skutku ale wiesz już w którą stronę i o ile.

Pozdrawiam.

P.S. Jak wrażenia co do tego urządzenia?
Wszystkie rady są dobre i cieszę się że mogę liczyć na pomoc. Chyba to jednak nie będzie kalibracja,
ponieważ wykręciłem silnik właśnie z tej osi Y i próbowałem Test silników okazało się że mogę zatrzymać go z łatwością w dwóch palcach. a tak po za tym kręci się jak chce jak go dam ręką w lewo to w lewo nieraz sam wraca ale to dziwna zasada powrotu, gdyż powinien raz w jedną stronę raz w drugą. Natomiast jest bez obciążenia i jedzie raz w jedną a potem w drugą i cały czas przez trzy lub cztery razy w tą samą stronę.
Może to elektronika sterownika proszę podpowiedz coś.
Ukłony Bogson


bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 523
Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: bubels » 15 lis 2007, 07:17

Używasz swojego sterownika czy fabrycznego dostarczonego przez producenta?

Bardzo podobne objawy są gdy silnik jest źle podłączony lub któraś z jego cewek nie jest podpięta. Próbowałeś podłączać pod inny sterownik (kanał sterownika - osi X) ?

Napisz szczegóły co do sterownika i silników jakie masz.

Pozdrawiam.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#6

Post napisał: Leoo » 15 lis 2007, 08:33

bubels pisze:Bardzo podobne objawy są gdy silnik jest źle podłączony lub któraś z jego cewek nie jest podpięta.
Silnik krokowy musi mieć podłączone obie fazy, by mógł wykonać ruch. Skoro kręci się to włączony jest poprawnie. Problem "siedzi" w elektronice. Może kolega bogson zrobi kilka fotek (zbliżeń) silników? Ile przewodów mają silniki?


Autor tematu
bogson
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:24
Lokalizacja: Świdnica

#7

Post napisał: bogson » 18 lis 2007, 22:45

bubels pisze:Używasz swojego sterownika czy fabrycznego dostarczonego przez producenta?

Bardzo podobne objawy są gdy silnik jest źle podłączony lub któraś z jego cewek nie jest podpięta. Próbowałeś podłączać pod inny sterownik (kanał sterownika - osi X) ?

Napisz szczegóły co do sterownika i silników jakie masz.

Pozdrawiam.
tak podłączyłem pod inny sterownik osi Z i ruchy wykonywane były normalne silnik miał siłę
i poruszał się prawidłowo. Natomiast kiedy jest na swoim miejscu czyli Y jek go ręcznie popcham to idzie kroczy ale nieraz sie zatrzymuje i jest bez mocy słaby, lekkie dotknięcie zatrzymuje sie i świruje. Sterownik jest fabryczny z Niemiec Step-Control Zero 2.
4 kanałowy 2.1A na fazę 4 podłączenia dla silników 1/8kroków 230 V 8A zasilacz
http://www.cnc-step.com/html/schrittmot ... rosch.html
a silnik to DC 3A !B DEG type 103H7126-740 SANYO DENKI made in Japan

[ Dodano: 2007-11-18, 22:48 ]
Leoo pisze:
bubels pisze:Bardzo podobne objawy są gdy silnik jest źle podłączony lub któraś z jego cewek nie jest podpięta.
Silnik krokowy musi mieć podłączone obie fazy, by mógł wykonać ruch. Skoro kręci się to włączony jest poprawnie. Problem "siedzi" w elektronice. Może kolega bogson zrobi kilka fotek (zbliżeń) silników? Ile przewodów mają silniki?
Silniki mają po 4 przewody.


[ Dodano: 2007-11-18, 22:51 ]
Leoo pisze:Może Kolega opisać jak kalibrowała się maszynka przed uszkodzeniem (kolizją)? Chodzi mi o to, czy silniki osi kalibrowały się oddzielnie?
Najwyraźniej tarcza układu kalibracji obróciła się razem ze sprzęgłem. Oczywiście nie obejdzie się bez rozmontowania napędu.
Sprawdzałem ja nie mam sprzęgła, wszystkim kieruje elektronika, każdy krok silników.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post napisał: Leoo » 18 lis 2007, 23:10

bogson pisze:Jedna zasadnicza chyba rzecz to, to, że na początku obróciło mi sprzęgłem kilka razy i teraz...
bogson pisze:Sprawdzałem ja nie mam sprzęgła, wszystkim kieruje elektronika, każdy krok silników.
W końcu jest sprzęgło czy nie?
Nieważne, jeśli maszyna jest na gwarancji, to trzeba ją wysłać do producenta.


Autor tematu
bogson
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:24
Lokalizacja: Świdnica

#9

Post napisał: bogson » 18 lis 2007, 23:19

nie nie mam sprzęgła

[ Dodano: 2007-11-18, 23:22 ]
Wysyłka do producenta to dość duży koszt, a ja się już wykosztowałem i nie mam kasy.
Uważałem że rozmowa na foru coś mi da. Części di sterownika są napewno tańsze niż wysyłka do Producenta.
A tak to będę miał rozmawiając na forum trochę wiedzy co do ploterów

[ Dodano: 2007-11-18, 23:26 ]
Jeśli sobie nie poradzę to pojadę do producenta razem z maszyną


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#10

Post napisał: Leoo » 18 lis 2007, 23:28

Trzeba rozmontować obudowę elektroniki, dokładnie sfotografować wnętrze i odczytać symbole układów, do których prowadzą przewody silników. Najlepiej zdobyć dokumentację ale schematy nie zawsze są osiągalne.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”