Od czego zacząc naukę programowania CNC ??

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
meries100
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 15
Rejestracja: 02 gru 2010, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

Od czego zacząc naukę programowania CNC ??

#1

Post napisał: meries100 » 02 gru 2010, 22:19

Witam.
Jestem uczniem III klasy technikum. Chciałbym się czegoś nauczyć o programowaniu maszyn CNC. Niestety w mojej szkole nauczyciele bardzo nie przykładają wagi do nauki ucznia ;/ a szkoda... bo niektórzy po coś do tej szkoły poszli... Chodzi mi dokładnie aby ktoś dokładnie opisał mi czego od początku mam się uczyć (tzn. jakie książki, programy do nauki programowania CNC) aby w przyszłości rozpocząć pracę w tym dziale. Byłbym wdzięczny za podanie linków gdzie mogę uzyskać tych materiałów.

Pozdrawiam



Tagi:


Autor tematu
meries100
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 15
Rejestracja: 02 gru 2010, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: meries100 » 02 gru 2010, 23:05

W pierwszej klasie na praktykach to wyrabiałem sobie mięśnie piłując przez 5 godzin pilnikiem xD... W drugiej to coś robiliśmy na frezarce i tokarce. A teraz w trzeciej właśnie jestem po praktykach miesięcznych. Przez pierwsze dwa tygodnie miałem na frezarce konwencjonalnej uniwersalnej to pogłębiłem swoją wiedzę xD przez drugie dwa tygodnie to mieliśmy mieć "programowanie CNC" na symulatorze MTS-CNC. Więcej przez te dwa tygodnie dowiedziałem się o polityce niż o tym symulatorze i programowaniu xD... Jeżeli chodzi o rysunek techniczny to mam go na poziomie szkoły średniej dobrze opanowany...

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 647
Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
Lokalizacja: Dolina Lotnicza

#3

Post napisał: marchru » 03 gru 2010, 21:35