Jak zbudować prosty ploter cnc?

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
piotrek2914
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2010, 06:55
Lokalizacja: ryki

Jak zbudować prosty ploter cnc?

#1

Post napisał: piotrek2914 » 20 lut 2010, 08:09

Witam wszystkich.. jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o zagadnienia cnc... chcę zbudować prosty ploter cnc z laserem... laser mam.. część mechaniczna plotera też pewnie nie byłaby dla mnie ciężka do wykonania ale jeśli chodzi o sterowanie tego z kompa to noga jestem.. Niby po tech. elektronicznym ale nie uczyli tam w ogóle nawet o silnikach krokowych... :neutral: Nie jestem typem człowieka który łatwo się poddaje... wymyśliłem sobie coś i chcę jakoś to wykonać... jeśli marzenia młodzieży w tom kraju coś znaczą to proszę pomóżcie.. :grin:

do rzeczy...
ploter powinien mieć dwie osie X i Y czyli z 2 albo 3 silniki krokowe
potrzebny mi schemat jakiegoś sterownika pod LPT albo informacja gdzie można tanio taki dostać... Poza tym oprogramowanie do tego... jest na forum kilka programów mniej lub bardziej profesjonalnych ale ciężko mi będzie jakiś dobrać jeśli żadnego na oczy nie widziałem... dochodzi też kwestia samych silników... Jakie byłyby najlepsze? mam jakieś w domu z demontażu... przydałoby się żeby ten sterownik miał możliwość wyłączania układu zasilającego laser sygnałem TTL... bo zbudowałem sobie taki właśnie z tą opcją...

To forum jest dosyć obszerne jak dla mnie więc może jest taki temat... jeśli tak to przepraszam ale szukałem...



Tagi:

Awatar użytkownika

tanifon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 631
Rejestracja: 22 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

#2

Post napisał: tanifon » 20 lut 2010, 14:31

jak już skończysz..
zawsze możesz napisać poradnik o tym samym tytule :)


2.cnc płyta paździerzowa