Jak i od czego zacząć?

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
olo16
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2008, 07:39
Lokalizacja: warszawa

Jak i od czego zacząć?

#1

Post napisał: olo16 » 24 paź 2008, 07:50

Chciałbym zrobić frezarkę CNC, ale jestem całkowicie zielony w tych sprawach. Znam się średnio na elektronice, ale w ogóle nie wiem nic o mechanice tych maszyn. Nie wiem też, jakiego programu użyć do sterowania, przy czym zależy mi, aby oprogramowanie było darmowe.



Tagi:


bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 523
Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: bubels » 24 paź 2008, 13:40

Przede wszystkim chęć posiadania wiedzy przełożyć na konkretne czyny w celu jej zdobycia a mówiąc ściślej prześledzenie wątków forum. Czytać czytać czytać.
Na pytania które jako początkujący jesteś wstanie sformułować padły już odpowiedzi.

Zalecam cierpliwą lekturę a gdy poznasz już ogólnie tajniki i będziesz wstanie sprecyzować jakie masz wymaganie co będziesz obrabiał i z drugiej strony poznasz różne techniki (napędu, sterowania, posuwu liniowego, ramy itd.) a co za tym idzie koszta zapraszam do konkretnych pytań.


domino-mch
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 55
Rejestracja: 18 lip 2007, 22:53
Lokalizacja: Poznań

#3

Post napisał: domino-mch » 25 paź 2008, 19:54

Jeżeli dopiero rozpoczynasz poznawać tematykę CNC to najpierw poświęć trochę czasu na poznanie podstaw i tak jak wspomniał kolega poczytaj to forum. Znajdziesz tu naprawdę wszystko. Oszczędzi to Tobie sporo problemów gdy już zabierzesz się za faktyczne wykonanie maszyny.


Autor tematu
olo16
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2008, 07:39