CNC, perspektywy dalszego rozwoju

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
arrent
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2017, 21:34
Lokalizacja: Katowice

CNC, perspektywy dalszego rozwoju

#1

Post napisał: arrent » 04 kwie 2017, 22:17

Witam
Pracuję na kilku maszynach: mazak smart 200, 250; centrum obróbcze dmg mori ecoturn 510 mazak ; centrum obróbcze mazak hyper quadrex 250 msy i jakaś frezarka dmg.
Generalnie pracuję jako zwykły guzikowy jednak na własną rękę ustawiam podstawowe elementy. Pracodawca który mnie zatrudnił wykazuje małe zainteresowanie moją dalsza edukacją, dla niego liczy się tylko zysk, ilość wyprodukowanych sztuk.
Co zrobić dalej, gdzie zdobyć większe doświadczenie, nauczyć się programować, poznać środowisko cam/ cad, zacząć ustawiać maszyny.
Co polecacie, iść na jakiś kurs (jeżeli tak to jaki? - pracuję i mieszkam w Katowicach) co wiąże się dość sporymi grupami i wydanymi pieniędzmi, szukać nowej roboty czy uczyć się na własną rękę. Generalnie skąd czerpać wiedzę?



Tagi:

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 647
Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
Lokalizacja: Dolina Lotnicza

#2

Post napisał: marchru » 05 kwie 2017, 22:06

Zainstaluj sobie jakiegoś CAMa i trenuj. Na początek polecam Mastercam lub EdgeCam.
Książki i internet pozwolą na osiągnięcie jakiegoś poziomu.
Obróbka skrawaniem to temat banalny - liczy się przede wszystkim ilość usuwanego materiału w jednostce czasu. Masz ciekawe maszyny ale nie wiem jak z detalami. Samo przebywanie na warsztacie już pomaga - analizujesz metody, strategie, technologie, metody rozwiązywania problemów. Tą drogą za kilka lat zdobędziesz doświadczenie i zaproponujesz szefowi swoją koncepcję usprawnienia - np szybszą obróbkę jakiejś serii - zrobisz pełny program na laptopie i udowodnisz zysk.