3 pytania od zielonego

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
levis
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 24
Rejestracja: 20 gru 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa

3 pytania od zielonego

#1

Post napisał: levis » 02 cze 2015, 16:16

Witam.

Jaka maszyna (koszt nowej lub używanej, ewentualnie montaż samodzielny z części) jest w stanie zrobić coś podobnego do tego:

Obrazek

Część ma wymiar jakieś 30x15x8 cm.

Drugie pytanie - ile czasu trzeba poświęcić, aby móc napisać program do wyfrezowania podobnego cuda - zakładając, że jestem informatykiem, ale nie grafikiem :(

Ostatnie pytanie:

jeżeli ten element ma wymiary jak powyżej, to jaki zapas cm ze wszystkich osi musi być zachowany, aby można go było wyciąć i ile może kosztować taki kawałek aluminium (chyba lotniczego, bo musi to być wytrzymały element)

Z góry dzięki




jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 16
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#2

Post napisał: jasiu... » 02 cze 2015, 16:40

Frezarka. Na narzędziowej bez sterowania fachowiec zrobi, ale 3 osiowa ze sterowaniem poradzi sobie szybciej. Ceny różne, dolicz ceny narzędzi.

Informatykiem? No to zależy jak chcesz pracować. To można z "ręki" przy maszynie wpisać, bo nic w tym kształcie trudnego. No i teraz pytanie, jak długo informatyk (czemu nie kucharz?) uczy się programowania maszyny. Z tym kucharzem to nie ściema, informatyk ma podobne jak kucharz pojęcie o obrabianiu metali, parametrach i oboje jednakowo musieliby się nauczyć. To nie zależy od wcześniej wykonywanego zawodu. Bystry napisze w kilkadziesiąt minut. (tego z jednego zamocowania nie zrobisz).

Bo ja wiem, dodaje się do 5 mm na stronę. No i trzeba za coś złapać. Koszt duraluminium możesz sobie sprawdzić w hurtowniach, bo to zależy od gatunku.


sisidor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki