Silnie zapylone środowisko

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Silnie zapylone środowisko

#1

Post napisał: strikexp » 03 maja 2017, 15:41

Mam taki problem, potrzebuję zrobić napęd pracujący w silnie zapylonym środowisku (hermetyczna komora). Pyły mogą być przeróżne, metal, piasek i wszelki badziew jaki można złapać z podłogi magazynu/samochodu. Z uwagą, że będą to bardzo drobne pyły, znacznie poniżej 0,001mm
Wymyśliłem więc aby silnik zamknąć w odpowiednio dużej metalowej, hermetycznej obudowie. Z niej wyciągnąć jedynie wałek do przekładni(wymagana) w kolejnej zamkniętej hermetycznie obudowie. W ten sposób dostęp do silnika byłby dopiero przez dwie szczeliny przy wałku. Natomiast przekładnie mógłbym spisać na straty jako część eksploatacyjną.

Problem się rozchodzi o uszczelnienie tych szczelin przy wałkach. Nie za bardzo wiem jak to wykonać. Dać jakąś tulejkę ślizgową, segery i wysmarować smarem?
A może zrobić kąpiel olejową wewnątrz przekładni, silnik umieściłbym nad górze a ewentualne zanieczyszczenia byłyby wypychane przez wyciekający olej?
Może ktoś się spotkał z takim problemem i doradzi coś sensownego.




orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1359
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

#2

Post napisał: orion32 » 03 maja 2017, 16:23

Silnik w obudowie przeciwwybuchowej,i nie potrzeba żadnych kombinacji ,bo wszystko już jest?


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#3

Post napisał: dance1 » 03 maja 2017, 16:58

a po co uszczelniać? pomiędzy komorami załóż gumową rurę lub plastikową harmonijkową, zaciśnij obejmami i wszystko w temacie uszczelniania.
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: strikexp » 03 maja 2017, 17:17

Nie pomyślałem o tym :wink: Ale one chyba nie do końca są szczelne, chodzi raczej o nieprzepuszczenie płomienia. A u mnie będą wystepować bardzo drobne pyły w ilościach hurtowych.

I pytanie jakie silniki robią w takich obudowach. Potrzebuję mechanizmu obrotowego o prędkości około 20rpm. A potem muszę utrzymać daną pozycję z różnymi siłami.
Do tego potrzebny enkoder i przekładnia. Może być ciężko coś takiego znaleźć.
Nie porzucałbym idei którą przedstawiłem w pierwszym poście. Tym bardziej że obudowa przeciwwybuchowa pokryta pyłem będzie słabo rozpraszać ciepło.


Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 523
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

#5

Post napisał: Duszczyk_K » 04 maja 2017, 07:16

Nie można zastosować klasycznego simeringu albo dwóch na wałku?


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 685
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#6

Post napisał: GumiRobot » 04 maja 2017, 09:05

a o sprzęgle magnetycznym kolega słyszał


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: strikexp » 04 maja 2017, 20:13

Sprzęgło magnetyczne ma mały moment. A ja potrzebuję operować na setkach niutonometrów. Jest to jakiś pomysł ale musiałbym chyba zrobić dwie tarczę fi 50cm z magnesami za 1000zł. To by wtedy miało szansę działać, oddzielone plastikową przesłoną.
Tylko co mi z tego skoro ja będe miał opiłki żelaza w tym pyle, całe sprzęgło się nim oblepi. A łożyska wałka nadal będą wystawione na pył i wymieniane co chwilę.
Duszczyk_K pisze:Nie można zastosować klasycznego simeringu albo dwóch na wałku?
Tak właśnie zamierzałem zrobić, ale pył jest tak drobny że na pewno będzie się przedostawał przez każdą szczelinę. Stąd pomysł wypychania go kapielą olejową, i pytania o inne rozwiązania.


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1359
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

#8

Post napisał: orion32 » 04 maja 2017, 20:27

Nadcisnienie wewnatrz silnika.Trzeba wprawdzie pompować powietrze ,ale będzie dodatkowo chłodzić.


Bartollini
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 184
Rejestracja: 06 lis 2012, 16:59
Lokalizacja: Wkz

#9

Post napisał: Bartollini » 04 maja 2017, 20:58

orion32, Patent stosowany w Starze 266. Do brodzenia w wodzie należało zmienić korek w pokrywie zawórów zamknąć zawór odmy i wpuścić powietrze do silnika skrzyń i mostów.


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post napisał: strikexp » 04 maja 2017, 21:17

Super pomysł, mam dostęp do pneumatyki więc wystarczy podciagnąć przewód i dać zawory. Minus tego taki że z przerwy pomiędzy wałkiem a obudową będzie wydmuchiwało też smar. Jak myślicie, wsadzać tam jakąś tuleję/łożysko?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”