Fanuc 0-T - pomoc przy ustawieniu detalu

Dyskusje na temat systemu Faunc

Autor tematu
__Alien__
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2008, 19:19
Lokalizacja: Radom

Fanuc 0-T - pomoc przy ustawieniu detalu

#1

Post napisał: __Alien__ » 23 kwie 2013, 13:09

Witam wszystkich. Posiadam tokarkę LEADWELL na systemie operacyjnym Fanuc 0-T. Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o ten system.

1. Pod przyciskiem MENU OFSET mam WEAR, GEOM, W.SHIFT, MIKRO. Do czego dokładnie służą?

2. W jaki sposób mogę ustawiać korekty narzędziowe i gdzie?

3. Prosił bym o pomoc krok po kroku, co mam zrobić, by ustawić układ współrzędnych obrabianego detalu. Gdzie to wpisać, w jakim trybie być (EDIT, MDI), w jaki sposób ten układ wywołać w programie podczas pisania programu.

4. Podczas pracy automatycznej, na koniec programu wyrzuca mi komunikat: Alarm Message 008 P/S ALARM. Co to oznacza?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.



Tagi:


artur235
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 271
Rejestracja: 09 lut 2010, 19:40
Lokalizacja: SE

#2

Post napisał: artur235 » 23 kwie 2013, 22:11

Poszukaj na forum i/lub Google, znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
__Alien__ pisze:1. Pod przyciskiem MENU OFSET mam WEAR, GEOM, W.SHIFT, MIKRO. Do czego dokładnie służą?
GEOM - wymiary narzędzi. Tu wpisujesz korekty narzędziowe "zgrubne"
WEAR - korekty narzędziowe dokładne (WEAR = zużycie). Tu wpisujesz korektę dla wartości w GEOM. W WEAR można zwykle wpisać tylko +/-0.999
W.SHIFT - bazy, układy współrzędnych detalu
MAKRO - zmienne dla makr, puki co odpuść to sobie

Alarm P/S 8 - brak M30 na końcu ?
http://www.cncalarms.com/fanuc/fanuc-al ... rogram-end


Autor tematu
__Alien__
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2008, 19:19
Lokalizacja: Radom

#3