Zatrzymanie i wznowienie programu

Dyskusje na temat systemu Heidenhaina
Awatar użytkownika

Autor tematu
harris
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2013, 11:34
Lokalizacja: WH/GKA

Zatrzymanie i wznowienie programu

#1

Post napisał: harris » 10 sie 2014, 09:10

Witam!
Jestem samoukiem. Od pół roku pracuję na DMU 70V z HH 426 PB. Piszę sobie proste programy w CAMie i generuję kod w ISO. Na razie praca idzie mi nie najgorzej.
Dotychczas programy robiłem dosyć krótkie, ale teraz trafiła się robota na dłuższe i mam problem. Bywają sytuacje, że trzeba zatrzymać program, sprawdzić płytki czy nie przytarte i wrócić do bloku z którego się zatrzymało.
Robię tak:
1. Zatrzymuję program, czerwonym przyciskiem 0, wchodzę w tryb ręczny, np. sprawdzam płytki, załączam obroty M3, wracam do trybu wykonania programu,
2. Wchodzę softkeyem w "dosuw do pozycji N"
3. Otwiera się okienko Mid-Program Start, wpisuję numer wiersza z którego chciałby żeby wystartował program
4. Zatwierdzam zielonym przyciskiem i... doopa.
Program przechodzi na ekranie wierszami ale maszyna stoi.
Co robię źle? Czy jest jakaś inna procedura wznowienia po zatrzymaniu?


RLRRLRLL

Tagi:


Loser
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 242
Rejestracja: 06 lip 2007, 21:27
Lokalizacja: Nienack

#2

Post napisał: Loser » 10 sie 2014, 09:30

W trybie automatycznym powinna być taka funkcja (w softkeyach na dole) SKANOWANIE BLOKÓw, chyba że w 420 nazywa się to dosuw do pozycji N, jeśli tak to wybierasz tę funkcję, wpisujesz nymer wiersza z którego chcesz ruszyć, potwierdzasz zielonym i potem po przeskanowaniu programu przez maszynę pojawi ci sie softkey: POZYCJA URUCHOM w lewym dolnym rogu ekranu, wciskasz to potem potwierdzasz kilka razy zielonym i powinno być OK.

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1508