Zakład Laser cnc / obróbka blach- jaki koszt inwestycji ?

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
convect
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:43
Lokalizacja: Polska

Zakład Laser cnc / obróbka blach- jaki koszt inwestycji ?

#1

Post napisał: convect » 10 lip 2014, 20:33

Witam,

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wysokością inwestycji w otwarcie zakładu świadczącego usługi cięcia laserowego blach. Generalnie dowiedziałem się na własną ręke czegoś jednak są to mało precyzyjne informacje i bardzo rozbieżne. Nie znam nikogo z branży i chciałbym zaczerpnąć również od Was informacji.

Na wstępie powiem że nie jestem z branży i nie znam się na technologii cnc.

Będę wdzięczny jeśli powiecie mi szacunkowo z jakimi kosztami wiąże się inwestycja w podstawowe maszyny i wyposażenie zakładu cnc. Proszę o ogólny zarys wyposażenia, cen maszyn, kosztów instalacji, przystosowania budynku, kosztów stałych - również serwisu, proszę o wymienienia jakie są inne koszty stałe, pensji pracowników, ilu pracowników na początek do jednej maszyny potrzeba zatrudnić, średniej stawki godzinowej na rynku za świadczenie tego typu usług. - ogólnie jakie koszty trzeba ponieść i na co aby taki zakład otworzyć oraz jakie warunki trzeba posiadać - parametry budynku - wielkość lokalizacja jakie zabezpieczenie prądowe, jakie inne przeciwności.

Jeśli chodzi o maszyny to rozważam dwie opcję.

Opcja 1:
Maszyna Laser CNC do cięcia blach o dużej precyzji i dużej mocy do cięcia grubych blach.

Opcja 2:
Maszyna Laser CNC do cięcia blach do kilku mm o mniejszej mocy ale dużej precyzji + druga maszyna WaterJet do grubych blach.

Kwestia podstawowa:
Nie interesuję mnie chińskie eksperymenty i optymistyczne prognozy za 100 tys inwestycji.