Tokarka TUE 40-remont,demontaż wrzeciona

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
Denmar
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2010, 08:31
Lokalizacja: Nisko

Tokarka TUE 40-remont,demontaż wrzeciona

#1

Post napisał: Denmar » 19 maja 2013, 12:19

Witam
zakupiłem TUE 40 i przed uchwytem cieknie olej , zdjąłem uchwyt ( bedzie nowy zabierak i uchwyt 200) do wymiany jest uszczelniacz
nie chce tego robić odkręcając "co popadnie" w związku z tym mam pytanie
1. czy ktos to robił ? i podpowie co w jakiej kolejności- załączam zdjęcie
2. w odlewie jest taki wpust ( na zdj nr 4 ), służy on chyba do smarowania łożyska wrzeciona ale w środku była blacha ( nr 6 ) a na niej jakiś materiał ( może filc ) -olej jak sie rozbryzguje to trafia do tego wpustu a następnie kapie na łożysko - czy tak ma to działać -ktoś może to opisać

olej zaczyna cieknąć przed uchwytem gdy maszyna popracuje około 30min , cieknie dość intensywnie co z tym zrobić?

3. mam tez luz na posuwie wzdłużnym jak go zniwelować ?

OPIS ZDJECIA
1. koło zębate małe ze srubą zabezpieczającą
2. koło zębate duże
3. nakrętka ( chyba do kasowania luzu na łozysku - tak?)
5. kołnierz

nie moge załączyc zdjęć , jak mi sie uda to dodam ale cos jest nie tak z dodawaniem



Tagi:

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#2

Post napisał: sajgon » 19 maja 2013, 12:40

Obrazek

Obrazek

Tu masz przekrój wrzeciona.
W TUE 40 nie ma jako takiego uszczelniacza z przodu wrzeciona.
Jeżeli wyciska Ci olej przy osłonie to możesz mieć zatkany kanał odpływowy i olej zamiast wracać do komory wrzeciennika ,wypływa na zewnątrz.
Denmar pisze:3. mam tez luz na posuwie wzdłużnym jak go zniwelować ?
Gdzie masz ten luz , bo na listwie zębatej będzie zawsze , a jeżeli na zamku to znaczy że masz wyrobioną nakrętkę dwudzielną.
Ja w mojej też miałem , ale dało się skasować szlifując zderzaki. Ale to trzeba ściągać skrzynkę suportową.
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
Denmar
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2010, 08:31
Lokalizacja: Nisko

#3

Post napisał: Denmar » 19 maja 2013, 16:24

dzieki za rysunki , z tym kanalem odplywowym to moze tak być

chce zalaczyc zdjecia ale dalej nie moge a widze ze Tobie sie udalo
zalacz plik/przegladaj/dodaj zalacznik i nic - trzeba miec jakies dodatkowe uprawnienia czy co ?

kręcąc korbą mam 3mm luzu wiec to chyba na listwie i zastanawiam sie czy nie podkleic teflonu

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#4

Post napisał: sajgon » 19 maja 2013, 18:22

Obrazek

klikasz w niebieski napis , dalej chyba sobie poradzisz.
Denmar pisze:kręcąc korbą mam 3mm luzu wiec to chyba na listwie i zastanawiam sie czy nie podkleic teflonu
Nic Ci to nie da bo to luz sumaryczny na przekładni w skrzynce suportowej i na listwie. On tam musi być , ja mam z 5mm i w ogóle nie zwracam na to uwagi :razz:
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
Denmar
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2010, 08:31
Lokalizacja: Nisko

#5

Post napisał: Denmar » 19 maja 2013, 21:45

Obrazek

Obrazek

Obrazek


odnośnie tego wpustu ( na 4 na zdj.) gdzie mam chyba filc co Ty tam posiadasz , wydaje mi sie ze nic nie ma tam byc aby olej lepiej docieral do łożysk ale nie jestem pewien

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#6

Post napisał: sajgon » 19 maja 2013, 22:14

odnośnie tego wpustu ( na 4 na zdj.) gdzie mam chyba filc co Ty tam posiadasz , wydaje mi sie ze nic nie ma tam byc aby olej lepiej docieral do łożysk ale nie jestem pewien
Tam musi być filc. Jak go nie ma, to zbyt gwałtownie i za dużo oleju trafia na łożysko i nadmiar wycieka.
U mnie była wkładka o kształcie wpustu i grubości jakieś 6-8mm (dokładnie nie pamiętam)
Wiem że płukałem go w benzynie ekstrakcyjnej bo był dość zasyfiony. Po kąpieli wrócił na swoje miejsce :smile:
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
Denmar
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2010, 08:31
Lokalizacja: Nisko

#7

Post napisał: Denmar » 20 maja 2013, 09:34

u mnie jest taka blacha ( nr 6 na zdj ) i na tym byl filc , tez masz taka blache?
w jaki sposob olej tam trafia? bo do okoła jest kanalek , i jak olej sie rozbryzguje to tam trafia?
na allegro jest dtr za 70zl i 70stron , zdjecie ktore zalaczyles jest z takiej dtr? zamierzam to kupic

dzis odkrece tarcze miedzy skrzynka i uchwytem ( nr 5na zdj ) zobacze co tam jest i sprobuje udrożnic kanalek spustowy oleju spod wrzeciona od srodka

bede tez kupowal nowy uchwyt i dorobie zabierak

dzieki wielkie za pomoc , mam jeszcze jeden problem ale najpierw z tym musze sie uporac

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#8

Post napisał: sajgon » 20 maja 2013, 14:38

Denmar pisze:u mnie jest taka blacha ( nr 6 na zdj ) i na tym byl filc , tez masz taka blache?
w jaki sposob olej tam trafia? bo do okoła jest kanalek , i jak olej sie rozbryzguje to tam trafia?
na allegro jest dtr za 70zl i 70stron , zdjecie ktore zalaczyles jest z takiej dtr? zamierzam to kupic
hmmmm , szczerze się przyznam że blachy tam nie pamiętam :roll: (może była ale się do niej nie dokopałem)

Olej rozbryzgiwany przez koła zębate spływa po pokrywie ,wciekając w ten kanałek i dalej gdzie trzeba.

W DTR-ce mam 38 stron, ale widać że było więcej bo brakuje grzbietu i widać że coś było więcej doklejone. :sad:
Denmar pisze:bede tez kupowal nowy uchwyt i dorobie zabierak
Poprawne dorobienie zabieraka w cale nie jest takie łatwe. Musisz dokładnie spasować stożek :roll: ( ten co siada na końcówce wrzeciona). Jeśli kąt i długość będą źle dopasowane, to zabierak będzie się kiwał i cała para w gwizdek.
Na Twoim miejscu, na obecnym zabieraku zatoczył bym nowy zamek pod nowy uchwyt i powinno być ok.
A jeśli się koniecznie uprzesz to kupić zabierak z gniazdem C5

Tu masz podobną sytuację (spieprzona końcówka i kiwający się zabierak) :
https://www.cnc.info.pl/topics56/wrzeci ... t46836.htm
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
Denmar
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2010, 08:31
Lokalizacja: Nisko

#9

Post napisał: Denmar » 20 maja 2013, 21:35

zabierak bede robil na tokarce cnc i na zamku zostawie naddatek i przetocze po zalozeniu na moja - jak zrobie to napisze

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#10

Post napisał: sajgon » 20 maja 2013, 22:37

Denmar pisze:zabierak bede robil na tokarce cnc i...
Aaaa to sobie poradzisz :mrgreen:
Pozdrawiam , Michał. ;)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”