#18
Post
napisał: RomanJ4 » 23 gru 2015, 10:47
To jak będziesz miał rozebraną, wsadź wirnik w kły (gdyby końcówki wałka były pozbijane to lekko splanuj np w tokarce by odsłonić nienaruszony zarys otworu nakiełków) i przemierz część walcową na której siedzi talerzyk (ten od str silnika), oraz sprawdź stan progu o który się on opiera. Jeśli zegar pokaże bicie to nie ma co montować, trzeba wałek zabielić i dorobić nowy talerzyk z dopasowanym otworem otworze (pamiętając o lekkiej fazce na promień przejścia wałka, ale jak najmniejszej by talerzyk pewnie opierał się o próg).
Zaoszczędzi to wiele pracy przy wyrównywaniu (obciąganie) i materiału tarczy, zmniejszając przy tym do minimum drgania, bo nawet dobrze wyrównana ale niecentrycznie zamocowana tarcza ma nierówny rozkład masy w obrocie.
Ja zawsze przy okazji robię sobie talerzyk dwustronny, z zatoczeniami z obu stron pod dwie średnice otworów ściernic (np z jednej ø16 a drugiej ø20mm).
Drugi talerzyk(od nakrętki) jest dla centrowania ściernicy nieistotny.
Elna na szczęście ma toczone talerzyki które w razie czego można lekko splanować, podtoczyć pod otwór kamienia.
Bo te marketowe, tłoczone z blaszki które nie mają zamka dla otworu ściernicy(ściernica wchodzi bezpośrednio na wałek, i często go przy tym obrabia), przeważnie są krzywe i do niczego się nie nadają, będąc najczęściej przyczyną "kiwania" się ściernicy na boki.
pozdrawiam,
Roman