szlifierka stołowa elna problem.

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Jarosław_L
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:48
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post napisał: Jarosław_L » 30 kwie 2015, 12:02

RomanJ4 pisze:Na pewno M ma tyle co średnica gwintu, ale skok (pewnie drobnozwojny) to trzeba by zmierzyć grzebieniem (ostatecznie np 10 zwojów suwmiarką i podzielić na 10), bo DTR-kę trudno pewnie dorwać.
Musiałby zmierzyć ktoś kto ma ten model, jak niestety mam mniejszą..
no właśnie obmierzyłem... ale liczyłem, że uda mi się potwierdzić :-)
moim zdaniem to M16x1,5... a lewej nakrętki nie mam



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#12

Post napisał: RomanJ4 » 30 kwie 2015, 14:01

pozdrawiam,
Roman


Jarosław_L
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:48
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: Jarosław_L » 01 maja 2015, 07:33

dzięki
nakrętki juz mam... 16x1,5 dziś je sprawdzę i dam znać czy to na pewno te


neo_corporation
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2013, 16:25
Lokalizacja: Łódź

#14

Post napisał: neo_corporation » 22 gru 2015, 13:43

reggi pisze:Niestety grzanie nic nie dało. Nadal tarcze się się tylko obracają na wałku i przesuwają Jedynie o jakieś 2 mm w osi wzdłużnej. Wydaje się tak jakby po przesunięciu tarczy do Przodu by zdjąć po tych około 2mm (z obu stron jest tak samo) jakby jest wyczuwalny opór Jakby był kołnierz. Nadal nie udało mi się krążków zdjąć. Morze macie DTR do takowej Szlifierki??
Jak poradziłeś sobie z tym problemem? Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem tej maszynki i wydaje się że u mnie jest taki sam problem z tymi talerzykami dokładnie po obu stronach od strony silnika :(
moja maszynka to typ SZ750/200 z 1974r a wygląda jak nówka prawie :D. no ale wiadomo pomimo tego że działa długo nie była używana wiec łożyska do wymiany

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#15

Post napisał: RomanJ4 » 22 gru 2015, 13:52

Musi zejść porządnym ściągaczem, a nawet gdyby wałek był przed talerzykiem z jakiegoś powodu lekko spęczony(choć nie sadzę, prędzej byłby obrobiony), to musi zejść.(posmarować naftą lub innym penetratorem się przyda)
pozdrawiam,
Roman


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#16

Post napisał: krj » 22 gru 2015, 15:48

W mojej bylo to samo kolnierz powstaje gdy kamien jest slabo dokrecony , talerzyk obraca sie na osi silnika i powstaje wtedy kolnierz na osi , spilowalem pilnikiem i pomoglo.


neo_corporation
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2013, 16:25
Lokalizacja: Łódź

#17

Post napisał: neo_corporation » 22 gru 2015, 16:43

RomanJ4
dzięki za podpowiedź udało się ;) ściągaczem zeszło bez problemu po świętach na spokojnie będą ją rozbierać choć trochę poczeka bo jeszcze muszą złożyć swoją WS-15
bo niedługo wszystkie części pogubię :D

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#18

Post napisał: RomanJ4 » 23 gru 2015, 10:47

To jak będziesz miał rozebraną, wsadź wirnik w kły (gdyby końcówki wałka były pozbijane to lekko splanuj np w tokarce by odsłonić nienaruszony zarys otworu nakiełków) i przemierz część walcową na której siedzi talerzyk (ten od str silnika), oraz sprawdź stan progu o który się on opiera. Jeśli zegar pokaże bicie to nie ma co montować, trzeba wałek zabielić i dorobić nowy talerzyk z dopasowanym otworem otworze (pamiętając o lekkiej fazce na promień przejścia wałka, ale jak najmniejszej by talerzyk pewnie opierał się o próg).
Zaoszczędzi to wiele pracy przy wyrównywaniu (obciąganie) i materiału tarczy, zmniejszając przy tym do minimum drgania, bo nawet dobrze wyrównana ale niecentrycznie zamocowana tarcza ma nierówny rozkład masy w obrocie.
Ja zawsze przy okazji robię sobie talerzyk dwustronny, z zatoczeniami z obu stron pod dwie średnice otworów ściernic (np z jednej ø16 a drugiej ø20mm).
Drugi talerzyk(od nakrętki) jest dla centrowania ściernicy nieistotny.
Elna na szczęście ma toczone talerzyki które w razie czego można lekko splanować, podtoczyć pod otwór kamienia.
Bo te marketowe, tłoczone z blaszki które nie mają zamka dla otworu ściernicy(ściernica wchodzi bezpośrednio na wałek, i często go przy tym obrabia), przeważnie są krzywe i do niczego się nie nadają, będąc najczęściej przyczyną "kiwania" się ściernicy na boki.
pozdrawiam,
Roman


neo_corporation
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2013, 16:25
Lokalizacja: Łódź

#19

Post napisał: neo_corporation » 23 gru 2015, 21:59

przed zdjęciem tych talerzyków od strony silnika na szybko sprawdziłem bicie wału wyszło 0,02- 0,03 mm
z tokarką może być problem ja nie posiadam ale mam dwóch wujków którzy bawią się w takie rzeczy to się do nich uśmiechnę

aha no i apropo marketówek ta moja niby lepsza była, no i prowizoryczne mocowanie zegara wstawię filmik pomiaru marketówki sparky mbg 175 jak ogarnę jak

bicie wału wyszło chyba coś koło 0,05 i 0,06 i ile pamiętam natomiast talerzyk 0,55 co widać na filmie:

film youtube SPARKY MBG 175
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 09:13 przez neo_corporation, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#20

Post napisał: RomanJ4 » 23 gru 2015, 22:43

No, 0,02- 0,03 mm można przełknąć, tyle to otwór samej ściernicy może mieć luzu.
Gdyby były dziesiątki, to już do roboty..
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”