PROBLEM: wykonanie form z żywicy --> metoda CNC

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
martinos23
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:38
Lokalizacja: Wrocław

PROBLEM: wykonanie form z żywicy --> metoda CNC

#1

Post napisał: martinos23 » 07 sty 2010, 23:01

Witam serdecznie.

Jestem zupełnie zielony w kwestii CNC dlatego z góry przepraszam, za ewentualne błędy.

Ale do sedna. Od kilku tygodni poszukuję materiału i wykonawcy takich oto form. Owe formy są wykorzystywane do kompresowanie tekstyliów np. koszulki czy ręczniki do konkretnych kształtów. np w serduszko. Nie mam pewności z czego dokładnie zrobione są te formy. Formy widziałem na własne oczy we Francji. Właściciel firmy wypowiadał się dość enigmatycznie (boi się konkurencji :-) ) ale ustaliłem kilka rzeczy:
- formy wykonane są z żywicy lub z mieszanki w której skład wchodzi żywica
- kształt nadany jest przez frezowanie i obróbkę laserową.
Zrobiłem kilka zdjęć owych form:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Formy wykonane są z 2 elementów --> forma i dekiel. każda forma zawiera od 2 do 4 otworów gdzie tekstylia poddawane są kształtowaniu. Dekiel dociskany jest do formy przy pomocy prasy. Ta we Francji miała nacisk ~50-60 ton. Także te formy są niezwykle wytrzymałe (służą latami, przy nawet 100 dociskach dziennie).

ja chciałbym aktualnie wykonać próbkę formy np. w kształcie serca:
Obrazek
Obrazek


Proszę o info czy ktoś może mi pomóc w tym temacie. Gdzie mogę takie coś wykonać? Jaki byłby koszt? Docelowo szukam kogoś kto wykonywałby kilkanaście / kilkadziesiąt takich form w roku (oczywiście w różnym kształcie).

Z góry dziękuję za info!



Tagi:

Awatar użytkownika

pabloz90
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 419
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:53
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt: