pytania na temat pracy inżyniera

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
czokoziom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 12
Posty: 73
Rejestracja: 25 cze 2010, 18:55
Lokalizacja: baranowka

pytania na temat pracy inżyniera

#1

Post napisał: czokoziom » 25 cze 2010, 19:21

witam

jestem w trakcie studiów inżynierskich na wydziale mechanicznym , staje właśnie na przeciw wyboru specjalizacji do wyboru mam albo technologie maszyn albo spawalnictwo(na podst moich dotychczasowych osiągnięć) ,

studia te wybrałem raczej pod kątem przyszłego zatrudnienia ,

studiuje studiuje , i właściwie tak naprawdę nie wiem jaka jest charakterystyka pracy inżyniera mechanika

na studiach jest tak że każdy nowy wykładowca ma swoją nową teorię która obala wszystkie poprzednie , słucha się tych ludzi to się dochodzi do wniosku że niestety ale żeby czegoś się dowiedzieć trzeba pytać ludzi już zatrudnionych w tej branży, być może kiepsko szukam ,ale ludzie niechętnie wypowiadają się w internecie na temat inżynierii mechanicznej,

zaczynawszy od początku póki jestem częścią uczelni , chciałby wiedzieć co dobrego mogę wynieść z uczelni pod kątem mojej przyszłej pracy , wiem że nie ma cudów
i w moim mniemaniu w pracy inżyniera nie będę musiał posługiwać się jakimiś równaniami la Placa któregoś tam rodzaju , tak więc może starsi koledzy inżynierowie sprecyzują jaka wiedza którą nabywa się w trakcie studiów jest bardzo potrzebna a jaka jest niepotrzebna zupełnie , czego oczekują pracodawcy

moje podejrzenia padają na to że zgodnie z moimi naukowymi zainteresowaniami

-komputerowe metody projektowania np obsługa cada , inventora , catii , ostatnio mnie interesuje edge cam
-moją uwagę zwróciło też coś takiego jak obliczenia MES (też staram sie trochę dokształcać w tym kierunku)