wykonanie klosza samochodowego z plexi

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
hans860
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2011, 17:44
Lokalizacja: Wodzisław Śl

wykonanie klosza samochodowego z plexi

#1

Post napisał: hans860 » 12 lis 2011, 17:57

Witam! nurtuje mnie ostatnio problem zrobienia klosza do reflektora samochodowego, ponieważ chcę założyć bi xenon i przeźroczysty klosz jest niezbędny a nigdzie nie można dostać takowego.
Na zrobienie tego mam kilka pomysłów jednak najrozsądniejszym wydaje mi się ten:
-zrobić odlew wew. szkła klosza z gipsu
-po zastygnięciu wyrównać odlew pod kątem wgłębień powstałych w wyniku nie równej ściany wew, klosza.
-na tafli plexi zrobić ramkę z drewna po obu jej stronach(aby po wyjęciu z pieca było za co złapać)
- po całkowitym wyschnięciu formy włożyć taflę do piekarnika na 150stopni na ok 5 min
-po wyjęciu pleksi taflę nałożyć na odlew gipsowy

to będzie mój pierwszy projekt z plexi dlatego piszę tutaj bo zapewne macie większe obycie z tym materiałem i co za tym idzie doświadczenie, dlatego chciałem zapytać czy mój sposób ma sens oraz jak odlew klosza będzie się zachowywał w warunkach atmosfer oraz czy temperatura światła ksenonowego nie stopi klosza?



Tagi:


pawulonken
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 165
Rejestracja: 11 sty 2009, 23:29
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

#2

Post napisał: pawulonken » 13 lis 2011, 11:38

Dobrze kombinujesz

Ale zrób formę dwu częściową zewnętrzną jak i wewnętrzną tak abyś mógł docisnąć plexi.

Forma zewnętrzna klosza razem do pieca z ramką plexi bo plexi będzie się rozpuszczać i rozciągać . po rozgrzaniu wyjmujesz i dociskasz tą częścią formy z wewnątrz klosza.

Ja tak bym to widział.
zapraszam dużo katalogów firm i fotek maszyn
http://chomikuj.pl/fazi701


sam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 104
Rejestracja: 07 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: sam » 13 lis 2011, 13:44

Chyba już był podobny temat. Dobrze by było go odnaleźć bo było tam trochę wiadomości.
Generalnie odradzałbym takie samoróbki nie mając żadnego doświadczenia bo będzie to dość droga lekcja. Zarówno jeśli chodzi o nakłady finansowe jak i poświęcony czas. Jeżeli jednak ma to być sposób na spędzenie wolnego czasu to:
- odlew nie gipsowy a żywiczny z żywicy do tego przeznaczonej.
- nie plexi tylko raczej poliwęglan
- forma nie dwuczęściowa tylko zwykłe kopyto
- raczej nie wyciskanie ręczne tylko przynajmniej jakaś prasa ze stęplem na prowadnicach a najlepiej zwykła termoformierka.
- jak nie termoformowanie to można spróbować to odlać z jakiejś bezbarwnej żywicy odlewniczej. Wtedy forma dzielona.
Tak czy siak będzie z tym trochę zabawy ale, na szczęście, dość ciekawej.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 13 lis 2011, 16:03

Nie ma sensu tego robić. Jak wiesz, klosze samochodowe muszą mieć atest i określoną literkę. Jeśli w twoim samochodzie nie było nigdy ksenonów, to nie myśl, że uda ci się "oszukać" policję czy człowieka od przeglądów. Pierwszy kontakt z błękitnymi i dowód rejestracyjny znika.

Bo klosze, to pryszcz, w ostateczności możesz coś podebrać. Problemem będzie brak spryskiwaczy (niezbędne przy ksenonach) no i całego urządzenia poziomującego. To kosztuje tak duże pieniądze, że chyba taniej kupić coś podobnego, z atestem i ewentualnie przerobić układ świateł w samochodzie (trochę tkaniny szklanej, żywicy, szpachli i powinno wyjść dobrze).


Autor tematu
hans860
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2011, 17:44
Lokalizacja: Wodzisław Śl

#5

Post napisał: hans860 » 13 lis 2011, 19:27

jasiu..., kwestię prawną jak i techniczną mam ogarniętą a nie mam zamiaru kupować jakichś lamp za nie wiadomo jakie pieniądze i wkładać do tego żarniki made in china a w efekcie ślepić kierowców.

sam,
szukałem podobnych tematów ale bez efektu może dlatego że jestem tutaj nowy i nie ogarniam słownictwa i pojęć tego forum
-mógłbym prosić tez o wytłumaczenie dlaczego zamiast formy gipsowej żywiczna i dlaczego zamiast plexi poliwęglan
-w sensie zwykłe kopyto masz na myśli odlew wewnetrzny klosza?


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#6

Post napisał: jasiu... » 13 lis 2011, 20:05

Poliwęglan, bo jest odporniejszy na zarysowania (niezmiernie ważne, bo drobne ryski będą oślepiać przy tym świetle).

Kopyto, czyli zwyczajowa nazwa wypukłej matrycy, na której "obciąga" się tworzywo. Jest tylko jeden problem. Jeśli to tworzywo nie "obciągnie" się równo, to będzie nierówno załamywało światło (powstanie coś w rodzaju soczewki) i znów zaczniesz oślepiać.

Skoro nie masz zamiaru oślepiać, ja bym rozważył szkło (można spróbować podgrzać do temperatury mięknięcia, w piecu i szybę szklaną naciągnąć na kopyto, nawet drewniane (dąb). Problem z powolnym rozgrzaniem szyby to wymaganej temperatury. poczytaj http://www.witrazesc.com.pl/o_szkle/o_s ... wania.html

I zapomnij o gipsie, bo gips się nadaje do lepienia dziur w ścianach. Jest porowaty, mało odporny zarówno na nacisk, jak i temperaturę. Dlatego formy robi się najlepiej z silikonu. Drzewo i struganie też może być. Na dębowym wzorcu bardzo łatwo się kształtuje nawet gorące szkło. Poszukaj na forach o szkle (np. o witrażach, neonach).


Autor tematu
hans860
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2011, 17:44
Lokalizacja: Wodzisław Śl

#7

Post napisał: hans860 » 13 lis 2011, 20:59

z tym szkłem to muszę przyznać że mnie zagoiłeś...jutro poczytam o co w tym kaman
Myślałem tez aby oryginalny klosz wypolerować ale to nie lada sztuka zrobić to dobrze bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak to zrobić dobrze aby nie załamywało światła

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#8

Post napisał: cnccad » 13 lis 2011, 21:37

jasiu... pisze:Nie ma sensu tego robić. Jak wiesz, klosze samochodowe muszą mieć atest i określoną literkę. Jeśli w twoim samochodzie nie było nigdy ksenonów, to nie myśl, że uda ci się "oszukać" policję czy człowieka od przeglądów. Pierwszy kontakt z błękitnymi i dowód rejestracyjny znika.
dowód nie znika za do instalowane ksenony.
System żyroskopowy jest obowiązkowy w innym przypadku. Nie za instalowanych ksenonów a z braku np. właściwego szkła klosza.

Do A4 , do C180 zakładałem ksenony i po założeniu pojechałem na stację kontroli.
Sprawdził dokumenty , ustawił światła , dał fakturę i życzył szerokiej drogi.
Auta hulają po dziś i są po kilku kontrolach chłopaków w niebieskich mundurkach i białuch czapeczkach.
Co do techniki wykonania się nie wypowiem , ale plexi nie nada się raczej bo szybko zmatowieje.
Poliwęglan myślę że będzie dużo lepszy.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#9

Post napisał: Yogi_ » 14 lis 2011, 22:56

Witam.
A nie jest przypadkiem tak, że klosz składa się z zespołu soczewek Fresnela?

Tak tylko dywaguję.
Pozdrawiam
Krzysiek


Autor tematu
hans860
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 12 lis 2011, 17:44
Lokalizacja: Wodzisław Śl

#10

Post napisał: hans860 » 15 lis 2011, 21:00

przeczytałem temat o szle i sądzę że to trochę przerost formy nad treścią.czytałem o srodkach jakie używają do produkcji kloszy takie koncerny jak mintschubisi i są to:
-lexan 161 r
-makrolon
-apec
-jupilon ml350
-momentive
ale nie wiem gdzie te cuda można dostać w ostateczności zostanę przy poliwęglanie

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”