Maskownica reflektorów, jak się zabrać

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
knrdlvn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2014, 18:57
Lokalizacja: Śląsk

Maskownica reflektorów, jak się zabrać

#1

Post napisał: knrdlvn » 16 cze 2014, 00:25

Witam.

Na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie produkcji czy obróbki elementów z laminatów. Nie chcę zadawać pytań jaka żywica, jaka mata, jest sporo materiałów na ten temat w necie, jak przyjdzie co do czego może dam sobie rade. Problem polega na tym, że utknąłem na znacznie wcześniejszym etapie, otóż chcę zrobić coś takiego:

Obrazek

Moduły reflektorów zamocowane na chassis (stal/aluminium tu nie ma żadnego problemu) przykryte maskownicą lakierowaną pod kolor nadwozia, pełniącą wyłącznie funkcje ozdobne. I w tym właśnie "sęk" nie wiem jaką techniką wykonać w.w.
Mam do dyspozycji do potencjalnego zniszczenia komplet oryginalnych reflektorów
Obrazek
(kierunkowskazy + główne lewe i prawe). Reflektory idealnie oddają zewnętrzny profil maskownicy:
- pomysł pierwszy: po złączeniu reflektora głównego z kierunkowskazem w sposób trwały (wkręty, spawanie, spawałem plastikowe zderzaki, nie ma problemu) wiercę otwory w które wprowadzam rury PCV tak jak na zdjęciu "tunele" na lampy, matuje powierzchnie zewnętrzną, pokrywam cienko żywicą i matą od zewnątrz (ciasno spasowane lampy w otwór maska - atrapa - zderzak - błotnik, żywica tylko po to , żeby wyrównać przejścia pomiędzy kierunkiem a refl. głównym i "tunelami" z rur na nowe lampy) natomiast grubsza warstwa laminatu na stronę wewnętrzną, od komory silnika pełniąca tylko funkcję wzmacniające
albo
- pomysł drugi: tak jak wcześniej łącze na stałe kierunkowskaz z refl. głównym, wiercę dziury na "tunele" nowych lamp, wyprowadzam powierzchnię jak się tylko da i na tej podstawie robię formę (gipsową? z żywicy?) z której już wytwarzam docelowe elementy.

Pierwszy pomysł mnie o tyle kusi, że odpada robienie formy co powinno zaoszczędzić sporo pracy, laminat na warstwie zewnętrznej w tym przypadku służy tylko do zeszlifowania i wyprowadzenia powierzchni. Tylko mam wątpliwości czy żywica epoksydowa zwiąże z materiałem "szyby" reflektora ("szyba" oczywiście plastik, poliwęglan?).

Proszę kolegów praktyków o sugestie.



Tagi:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#2

Post napisał: kubus838 » 16 cze 2014, 03:23

Witam
Ja to robiłem w bardzo prosty sposób a skoro spawałeś tworzywa sztuczne to żaden problem dla Ciebie. Kupujesz PP wycinasz na kształt szkła podgrzewasz i chłodzisz na szkle reflektora i już masz część czołową o odpowiednim profilu potem docinasz boki i spawasz na kształt reflektora. Potem tylko dziury pod lampy i już osłony są gotowe tylko podkład lakier i maskownice są gotowe do założenia możesz dodać boczne kierunki w ten sam sposób. Robisz ramke z profili aluminiowych w ten sposób abyś umocował na stałe poprzez śruby nierdzewne nie mylić z wkrętami do nadwozia a całe sterowanie lamp typu silniczki korekcyjne montujesz na profilu aluminiowym. W tym sposobie możesz odkręcić reflektory od samochodu bez konieczności ich rozbierania, a jak przerobisz złącza do żarówek to będziesz miał tylko jeden konektor elektryczny do całej lampy a nie tyle co żarówek tyle konektorów. Dlaczego PP zamiast żywice a dlatego, że PP jest bardziej elestyczne i po uderzeniu kamienia nie pęknie a żywica od uderzających kamyczków szybko pęknie - wiem bo osobiście to sprawdziłem i nawet byłem tak nadgorliwy, że sprawdziłem to dwa razy za czym nie przeszedłem na PP. Miedzy kierunkiem a reflektorem nie robiłem żadnych szczelin bo to po założeniu brzydko wygląda. Tego typu reflektory to ponoć nazywają się "muskietery" tak słyszałem.

robert


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Post napisał: STELMI » 16 cze 2014, 08:24

a wziąłeś pod uwagę, ze nie będziesz miał homologacji?


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#4

Post napisał: kubus838 » 16 cze 2014, 14:30

Na maskownice nie musi mieć homologacji tylko homologacja musi być na reflektory.

robert


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#5

Post napisał: dance1 » 16 cze 2014, 18:50

ja tu czegoś nie rozumiem, pierwsze zdjęcie pokazuje jakieś soczewki a 2 zwykłą lampę którą chce zabudować? jak zakryje odbłyśniki jak to niby będzie świecić, bez jaj za taki tjun wróci na przegląd. :???:
Żadna homologacja mu nie pomoże.
No i nie zapominaj jakakolwiek ingerencja w reflektor to strata homologacji.
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
knrdlvn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2014, 18:57
Lokalizacja: Śląsk

#6

Post napisał: knrdlvn » 16 cze 2014, 19:17

dance1 pisze:ja tu czegoś nie rozumiem, pierwsze zdjęcie pokazuje jakieś soczewki a 2 zwykłą lampę którą chce zabudować? jak zakryje odbłyśniki jak to niby będzie świecić, bez jaj za taki tjun wróci na przegląd. :???:
Żadna homologacja mu nie pomoże.
No i nie zapominaj jakakolwiek ingerencja w reflektor to strata homologacji.

Może mój post jest trochę niejasny.
Na pierwszym zdjęciu jest to co chcę zrobić, przy czym będę dysponował okrągłymi reflektorami najprawdopodobniej Hella. Drugie zdjęcie przedstawia aktualnie używane, fabryczne lampy, które mogę wykorzystać do budowy maskownicy.

kubus838 dzięki za ciekawy pomysł, faktycznie nie brałem pod uwagę PP, nie sądziłem też że żywica jest az tak krucha.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#7

Post napisał: dance1 » 16 cze 2014, 20:49

teraz rozumiem, wieś tuning, wsi nie obrażam.
Skąd ludzie mają jeszcze takie pomysły?
:???:
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
knrdlvn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2014, 18:57
Lokalizacja: Śląsk

#8

Post napisał: knrdlvn » 16 cze 2014, 21:12

de gustibus non est disputandum

Ale chyba nie o to chodzi w temacie postu. Kolega może coś doradzi????


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#9

Post napisał: kubus838 » 16 cze 2014, 22:11

dance1 pisze:teraz rozumiem, wieś tuning, wsi nie obrażam.
Skąd ludzie mają jeszcze takie pomysły?
:???:
To ja odpowiem choć nie jestem autorem tego postu.

Ponieważ jest firma która produkuje tego rodzaju reflektory do prawie wszystkich aut. Jak pewnie przeczytałeś wszystkie wypowiedzi tego postu, to ten rodzaj reflektorów nazywa się "muskietery" od chyba nazwy tej firmy. Tego typu reflektory montowane były w citroenach i to za dość dużą kasę na zamówienie. Czy to jest wieś tuning - musisz sam sobie odpowiedzieć. Ale zapewne uzyskasz też odpowiedź w dziale sportowym mercedesa i subaru. A tak na marginesie to ciekaw jestem co oni by odpowiedzieli na Twoje stwierdzenie o "wieś tuningu".

robert


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Post napisał: STELMI » 17 cze 2014, 07:21

kubus838 pisze:
dance1 pisze:teraz rozumiem, wieś tuning, wsi nie obrażam.
Skąd ludzie mają jeszcze takie pomysły?
:???:
To ja odpowiem choć nie jestem autorem tego postu.

Ponieważ jest firma która produkuje tego rodzaju reflektory do prawie wszystkich aut. Jak pewnie przeczytałeś wszystkie wypowiedzi tego postu, to ten rodzaj reflektorów nazywa się "muskietery" od chyba nazwy tej firmy. Tego typu reflektory montowane były w citroenach i to za dość dużą kasę na zamówienie. Czy to jest wieś tuning - musisz sam sobie odpowiedzieć. Ale zapewne uzyskasz też odpowiedź w dziale sportowym mercedesa i subaru. A tak na marginesie to ciekaw jestem co oni by odpowiedzieli na Twoje stwierdzenie o "wieś tuningu".

robert
Podobne są też Morette.

Wybacz, ale montaż lampy nawet hella, która miała zapewne przeznaczenie motocyklowe lub coś w ten deseń sprawi, że ich homologacja również nie jest ważna, gdyż homologację uzyskuje się w odpowiednich warunkach jak np wysokość zamontowania tego źródła światła. Z tego właśnie względu takie samoróby nie mogą jeździć po drogach w innym pojeździe niż zostały do niego homologowane.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”