Strona Główna
cnc.info.pl - FORUM CNC
Obsługa, Programowanie i Budowa Maszyn Numerycznych
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Tagi tematu: owal


Owal
Autor Wiadomość
Yrtox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)


Dołączył: 12 Sie 2017
Posty: 13
Skąd: Żychlin
Wysłany: 2017-08-12, 11:20   Owal


Witam, prosiłbym o radę odnośnie obróbki aluminiowej tulei, jest ona zatoczona z jednej strony pod łożysko, drugą stronę również muszę zatoczyć pod łożysko lecz po zaciśnięciu tulei w miękkich szczękach, zatoczonych pod detal tworzy się 7 setek owalu, jakieś porady jak to wyeliminować? Siła zacisku szczęk wynosi 15 Barów. Myślałem o ponownym zatoczeniu szczęk, bo toczone były na oko, nie mam możliwości zatoczenia ich z pierścieniem wewnętrznym, a zewnętrznego nie posiadam.
 
 
zibi
Specjalista poziom 3 (min. 600)


Pomógł: 112 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 879
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-08-12, 11:28   


Dorób dekle i wciśnij do tulei i na nich zaciskaj lub zrób pierścienie na średnicę zewnętrzną dobrze dopasowane, przetnij brzeszczotem w jednym miejscu załóż na tuleję i ściskaj przez pierścienie.
_________________
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.
 
 
RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)



Pomógł: 845 razy
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 7790
Skąd: Skępe
Wysłany: 2017-08-12, 14:35   


Czasem porządne przygotowanie przyrządu (zaciskowego, uchwytu) bądź dostosowanie tego co posiadamy do samej operacji obróbki tak by uzyskać planowany efekt zajmuje więcej niż zrobienie detalu,
{ALT} {ALT}

a ze zrobienie odpowiednich szczęk jest bardziej pracochłonne niż zrobienie pierścienia sprężystego do mocowania w szczękach zataczanych które już masz (jak proponuje kol. zibi), to proponowałbym takie rozwiązanie.
Wytaczasz dość gruby, by z kolei jego nie zgniatać w trójkąt szczękami pierścień, który w w przekroju jest zbliżony do leżącej litery L o roboczej średnicy wewnętrznej A nieco mniejszej od śr. detalu abyś mógł go potem lekko skorygować do wymiaru detalu, już po przecięciu i zamocowaniu w szczękach z zaciśniętą w przecięciu przekładką grubości szczeliny. Po podtoczeniu i dopasowaniu średnicy A do wym detalu przekładkę wyjmujesz i możesz zaciskać pierścień na detalu. Ważne by w stanie rozprężonym detal wchodził suwliwie ale bez oporu w pierścień. Potem nawet lekkie zaciśnięcie szczęk mocno trzyma detal, bo na całym obwodzie.

coś mniej więcej takiego..
{ALT}
_________________
pozdrawiam,
Roman
  
 
 
mag999
Specjalista poziom 1 (min. 100)


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dz
Wysłany: 2017-08-12, 16:30   


Ciśnienie to daj max 5 bar i do tego szczęki mocno obejmujące detal i bedzie ok
_________________
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp
 
 
Yrtox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)


Dołączył: 12 Sie 2017
Posty: 13
Skąd: Żychlin
Wysłany: 2017-08-13, 11:48   


Dziękuje za rady panowie, jutro przetestuje i zobaczę co z tego wyjdzie, a co do ciśnienia 5 Bar to czy nie będzie ono za małe w przypadku wytaczania 1,5mm na średnicy? Detal będzie tylko wytaczany i planowany, otwór został wykonany w poprzedniej operacji, więc największy opór będzie na wytaczaniu, czy przy 5 Barach nóż nie będzie wpychał sztuki w szczęki? Czy należałoby je zatoczyć z zamkiem tak by detal miał o co się oprzeć, czy wystarczy zmniejszenie ap?
 
 
WZÓR
Lider FORUM (min. 2000)
<< KIKI >>



Pomógł: 723 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 5354
Skąd: Oława
Wysłany: 2017-08-13, 12:09   Re: Owal


Yrtox napisał/a:
Witam, prosiłbym o radę odnośnie obróbki aluminiowej tulei, jest ona zatoczona z jednej strony pod łożysko, drugą stronę również muszę zatoczyć pod łożysko lecz po zaciśnięciu tulei w miękkich szczękach, zatoczonych pod detal tworzy się 7 setek owalu, jakieś porady jak to wyeliminować? ....

Wytocz sobie trzpień ( o wymiarze łożyska) , osadź go w tym otworze i problem owalu po zaciśnięciu szczęk masz z głowy.

P.s.
Docisk szczęk spokojnie możesz zmniejszyć ..... , ale o tym już wyżej pisali.

Mariusz.
_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll
 
 
mag999
Specjalista poziom 1 (min. 100)


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dz
Wysłany: 2017-08-13, 16:39   


Nie powinno wyrwać bo będzie duża powierzchnia trzymania. Czasem różne pierścienie tocze na 3 lub 4 bar
_________________
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp
 
 
Yrtox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 10)


Dołączył: 12 Sie 2017
Posty: 13
Skąd: Żychlin
Wysłany: 2017-08-15, 11:48   


Ostatecznie pomogło zmniejszenie ciśnienia szczęk do 6 Barów dając efekt pięciu mikronów owalu, dziękuję wszystkim, którzy poświęcili chwilę żeby naskrobać parę słów od siebie, na pewno rady zaprocentują w przyszłości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku


Skocz do:  
Podobne Tematy
Temat
Brak nowych postów Owal przy interpolacji

Autor: McAndy    Forum: Siemens Sinumerik CNC    Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 2007-02-01, 09:51
McAndy
Brak nowych postów HeidenHain TNC 2500, owal przy frezowaniu średnic
Interpolacja kołowa- robi lekki owal
Autor: padre666    Forum: Heidenhain    Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 2015-04-17, 16:32
dj-napster
Brak nowych postów Giętarka drutu CNC 2/3d - figura owal, elipsa

Autor: Mations    Forum: G-CODE - programowanie    Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 2014-01-24, 17:59
Mations

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


sponsorem forum jest www.akcesoria.cnc.info.pl
Informacje na witrynie cnc.info.pl są podawane tylko w celach edukacyjnych oraz hobbystycznych. Jedynie użytkownik wysyłający wiadomość lub plik ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, cnc.info.pl może przekazać wszelkie informacje właściwym organom państwowym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych cnc.info.pl nie przekazuje informacji odnośnie użytkowników firmom i osobom prywatnym. Hasła, adresy e-mail oraz numery IP są szyfrowane w bazie danych i jedynie administrator jest w stanie odczytać te informacje. Cnc.info.pl jest przeciwna łamaniu zabezpieczeń oraz łamaniu praw autorskich, jednak niektóre osoby nie przestrzegają naszego regulaminu.
Kontakt z administratorem forum admin@cnc.info.pl
www.akcesoria.cnc.info.plsilniki krokoweŁożyska linioweśruby trapezowe i kulowewww.EBMiA.pl - Elementy Budowy Maszyn i AutomatykiTworzywa sztuczneNarzędzia skrawająceWyposażenie Warsztatów i Narzędziowni