obrobka wykanczajaca wielowypustu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
maciek888
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2009, 00:40
Lokalizacja: gdańsk

obrobka wykanczajaca wielowypustu

#1

Post napisał: maciek888 » 02 maja 2009, 00:47

Witam. Jestem studentem i mam mały problem. Muszę dobrać narzędzie do obróbki wykańczającej wielowypustu (srednica zewnetrzna 32mm, wysokość zęba 3mm, szerokość zęba 6mm, łączna ilość zębów: 8, materiał nie został podany więc przyjąłem st5 nie obrobiona cieplnie). Zorientowałem się iż muszę zastosować frez ślimakowy. Problem tkwi w odnalezieniu takiego noża i wyborze płytek oraz następnym ustaleniu parametrów skrawania. Czy byłby ktoś tak dobry i coś podpowiedział lub/i podał jakąś stronę, na której mógłbym znaleźć te informacje??



Tagi:


yago44
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 198
Rejestracja: 15 wrz 2007, 21:43
Lokalizacja: glogów

#2

Post napisał: yago44 » 02 maja 2009, 11:00

nie koniecznie musi być frez ślimakowy.można też się pobawić stosując dwie piłki zachowując pomiędzy nimi rozstaw taki jaka jest szerokość wielowypustu.a to co nie potrzebne można wybrać już następną piłką zachowując średnicę wewnętrzną.ale tak jak napisałem jest to zabawa gdy nie ma się innych narzędzi.obroty w zależności od średnicy freza około 100
alkohol niszczy skórę-szczególnie na dłoniach i kolanach.


Tielegin
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 85
Rejestracja: 10 kwie 2009, 11:40
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: Tielegin » 02 maja 2009, 17:03

Ja w procesach stosowałem frez tarczowy, później tarczowy kształtowy, a na koniec ściernice kształtowe.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7978
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława