jak zrobić coś takiego?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
- Lokalizacja: lubelskie
jak zrobić coś takiego?
elo!
1. po pierwsze, potrzebuję wykonać gumowy kołnierz (element nietypowego zawieszenia do samochodu samoróbki, robię sobie wózek retro ) w kształcie prostej rurki o ściance grubości ok 5 mm.
2. w środek tego kołnierza wchodzi metalowa grubsza rura a na kołnierz z kolei idzie znacznie grubsza metalowa rura. Także kołnierz ten całkowicie się chowa między nimi i służy do tłumienia wstrząsów.
I teraz pytania...
-z czego i jak zrobić ten kołnierz żeby guma była w miarę twarda i solidna? powiedzmy że formę na ew. odlew już mam
-jak wsadzić ten kołnierz pomiędzy 2 kawały żelastwa żeby tego Pudzianowski ani żadne nieczyste siły nie zdołały rozszczepić? tu chodzi o bezpieczeństwo...
PS. nie mogę zlecić tego nikomu, bo nikt się nie chce podjąć a muszę zrobić ten element :/
1. po pierwsze, potrzebuję wykonać gumowy kołnierz (element nietypowego zawieszenia do samochodu samoróbki, robię sobie wózek retro ) w kształcie prostej rurki o ściance grubości ok 5 mm.
2. w środek tego kołnierza wchodzi metalowa grubsza rura a na kołnierz z kolei idzie znacznie grubsza metalowa rura. Także kołnierz ten całkowicie się chowa między nimi i służy do tłumienia wstrząsów.
I teraz pytania...
-z czego i jak zrobić ten kołnierz żeby guma była w miarę twarda i solidna? powiedzmy że formę na ew. odlew już mam
-jak wsadzić ten kołnierz pomiędzy 2 kawały żelastwa żeby tego Pudzianowski ani żadne nieczyste siły nie zdołały rozszczepić? tu chodzi o bezpieczeństwo...
PS. nie mogę zlecić tego nikomu, bo nikt się nie chce podjąć a muszę zrobić ten element :/
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1227
- Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
- Lokalizacja: Dania
Ja bym dopasowal rame customowego samochodu do tego co mozna kupic. Nie wszystko jest latwo zrobic samemu.
Zapewne szukasz przepisu jak wlac gume pomiedzy dwie rurki:-)
Jak to jest do zawieszenia kola czy silnika to az tak duzo zmian nie trzeba.
To jest typowe ustrojstwo ale pewnie zadnemu sprzedawcy nie chce sie katalogów wszystkich modeli samochodów przegladac zeby podobny rozmiar znalezc.
Zapewne szukasz przepisu jak wlac gume pomiedzy dwie rurki:-)
Jak to jest do zawieszenia kola czy silnika to az tak duzo zmian nie trzeba.
To jest typowe ustrojstwo ale pewnie zadnemu sprzedawcy nie chce sie katalogów wszystkich modeli samochodów przegladac zeby podobny rozmiar znalezc.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1027
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
Doradzałbym z tym (dorabianiem) dużą ostrozność: kiedyś jeden mechanik wymieniał mi takie silentbloki w przednim zawieszeniu i założył "niedrogie". Efekt był taki, że zanim wróciłem z powrotem do tego mechanika to jedna z opon zdarła mi się do gołego płótna, tak mi się rozjechała zbieżność. (Guma w tych silentblokach była do ... "niczego"). Następnie zostały założone silentbloki Delphi i już było ok poza tym, że: musiałem zapłacić również za nowe silnetbloki oraz za ... obie wymiany. Plus nowe opony. Wiecej do tego mechanika nie pojechałem. Ale to tak na marginesie. Jeśli chcesz mieć solidny towar, to tak jak Ci radzono najtaniej wyjdzie przeprojektowanie zawieszenia do gotowych, porządnych elementów. A jak zaczniesz coś kleić, wlewać czy wtryskiwać u przysłowiowego Pana Jasia, to efekty mogą być nieciekawe i mocno ryzykowne.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 20:48 przez jacek-1210, łącznie zmieniany 1 raz.