jak zrobić coś takiego?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

jak zrobić coś takiego?

#1

Post napisał: terecha » 07 cze 2011, 15:59

elo!
1. po pierwsze, potrzebuję wykonać gumowy kołnierz (element nietypowego zawieszenia do samochodu samoróbki, robię sobie wózek retro :)) w kształcie prostej rurki o ściance grubości ok 5 mm.
2. w środek tego kołnierza wchodzi metalowa grubsza rura a na kołnierz z kolei idzie znacznie grubsza metalowa rura. Także kołnierz ten całkowicie się chowa między nimi i służy do tłumienia wstrząsów.

I teraz pytania...
-z czego i jak zrobić ten kołnierz żeby guma była w miarę twarda i solidna? powiedzmy że formę na ew. odlew już mam
-jak wsadzić ten kołnierz pomiędzy 2 kawały żelastwa żeby tego Pudzianowski ani żadne nieczyste siły nie zdołały rozszczepić? tu chodzi o bezpieczeństwo...

PS. nie mogę zlecić tego nikomu, bo nikt się nie chce podjąć a muszę zrobić ten element :/



Tagi:

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#2

Post napisał: MlKl » 07 cze 2011, 18:39

To jest jak najbardziej typowe ustrojstwo, poszukaj w hurtowni motoryzacyjnej najbardziej podchodzącego wymiarem tzw "silent bloku".


Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

#3

Post napisał: terecha » 07 cze 2011, 19:28

przecież już napisałem, że to customowy samochód. Żadna hurtownia nie ma tego co chcę.


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#4

Post napisał: kak » 07 cze 2011, 19:47

Ja bym dopasowal rame customowego samochodu do tego co mozna kupic. Nie wszystko jest latwo zrobic samemu.
Zapewne szukasz przepisu jak wlac gume pomiedzy dwie rurki:-)
Jak to jest do zawieszenia kola czy silnika to az tak duzo zmian nie trzeba.

To jest typowe ustrojstwo ale pewnie zadnemu sprzedawcy nie chce sie katalogów wszystkich modeli samochodów przegladac zeby podobny rozmiar znalezc.

Obrazek


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 16243
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#5

Post napisał: kamar » 07 cze 2011, 20:02

Opony też zrobisz nietypowe ? - To dopiero będzie wyzwanie :)


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#6

Post napisał: Mariuszczs » 07 cze 2011, 20:08

Gumę zawsze możesz wytoczyc a nie koniecznie "odlewac"

Normalnie to się robi tak że wkłada się w formę obie tuleje i potem wtrysk gumy i wulkanizacja, tuleje są pokryte specjalnymi klejami żeby się toto nie rozpadło
Jeśli guma będzie wkładana to się napewno rozleci


Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

#7

Post napisał: terecha » 07 cze 2011, 20:17

nie wiecie kto taki wtrysk gumy mógłby mi wykonać? to musi wytrzymać bardzo duże obciążenie

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#8

Post napisał: MlKl » 07 cze 2011, 20:41

Nie wierzę, że się nie da dopasować - na takich silentblokach w zawieszeniu i układzie napędowym jeździ masa rozmaitych pojazdów. Nie musi być idealnie w rozmiarze - zawsze można roztoczyć, albo dołożyć tulejkę w środku, albo na zewnątrz.


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#9

Post napisał: jacek-1210 » 07 cze 2011, 20:43

Doradzałbym z tym (dorabianiem) dużą ostrozność: kiedyś jeden mechanik wymieniał mi takie silentbloki w przednim zawieszeniu i założył "niedrogie". Efekt był taki, że zanim wróciłem z powrotem do tego mechanika to jedna z opon zdarła mi się do gołego płótna, tak mi się rozjechała zbieżność. (Guma w tych silentblokach była do ... "niczego"). Następnie zostały założone silentbloki Delphi i już było ok poza tym, że: musiałem zapłacić również za nowe silnetbloki oraz za ... obie wymiany. Plus nowe opony. Wiecej do tego mechanika nie pojechałem. Ale to tak na marginesie. Jeśli chcesz mieć solidny towar, to tak jak Ci radzono najtaniej wyjdzie przeprojektowanie zawieszenia do gotowych, porządnych elementów. A jak zaczniesz coś kleić, wlewać czy wtryskiwać u przysłowiowego Pana Jasia, to efekty mogą być nieciekawe i mocno ryzykowne.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 20:48 przez jacek-1210, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

#10

Post napisał: terecha » 07 cze 2011, 20:44

przecie pisałem że się nie da, pieniądze się nie liczą, chcę profesjonalnie. Poza tym to nie będzie silentblock :) Po prostu element zawieszenia i muszę to zrobić wg planu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”