szukam informacji na temat silnika Japan Servo 24V 1,5A

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
pawelpon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2009, 13:50
Lokalizacja: Zawichost

szukam informacji na temat silnika Japan Servo 24V 1,5A

#1

Post napisał: pawelpon » 15 kwie 2010, 20:15

Witam. Szukam charakterystyki silnika który widać na zięciu chciałem go zamatować w wycinarce do styropianu ale ma coś słaby moment.
Obrazek



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 15 kwie 2010, 21:05

witam.
czym go zasilasz ?
jaki sterownik ?
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
pawelpon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2009, 13:50
Lokalizacja: Zawichost

#3

Post napisał: pawelpon » 15 kwie 2010, 22:58

Trafo 2x26V 4,8A, sterownik SSK-B02 dopiero po ustawieniu prądu na około 3A na sterowniku ma jako taki moment.
Pozdrawiam


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#4

Post napisał: ezbig » 16 kwie 2010, 00:18

No cóż zasilasz go jak się domyślam, napięciem 36V (to jest tu istotne, a nie jakie masz trafo). Przy takim napięciu, na bardzo małych obrotach i ustawieniu prądu 3A, silnik jest prawdopodobnie przeciążany (choć nie koniecznie), ale przy szybkich i krótkich impulsach step nie płynie tam nawet 1,5A (myślę, że choper nie zdąża nawet zadziałać). Dla twojego silnika, żeby wykorzystać sterowanie choper-owe, trzeba teoretycznie dać zasilanie 480V :shock: - teoretycznie, bo w praktyce to nie jest możliwe (raczej nikt nie przewidywał takich napięć dla tego silnika). Ten silnik nadaje się do pracy w małych obrotach i bez choper-a - osiągi więc ma niewielkie. Trzeba wybierać silniki z małym napięciem fazy i dużym prądem, wtedy można coś z nich wycisnąć (to tak bez wdawania się w niuanse elektroniczne).


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 16 kwie 2010, 10:34

Jaką oporność uzwojeń ma ten silniczek?
Część producentów podaje napięcie zasilania sterownika a nie napięcie fazowe przy znamionowym prądzie.
Ile waży silnik?


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#6

Post napisał: ezbig » 16 kwie 2010, 13:20

Możesz mieć rację, bo 24V i 1,5A to sporo jak na mały silnik (taki przynajmniej ze zdjęcia się wydaje). Ja spotkałem się z podobnymi silnikami w skanerach. Mają duże napięcie fazowe, ale prądy raczej poniżej 0,5A. Moment mają niewielki, ale nie mają dużo do ciągnięcia, na dodatek robią to za pośrednictwem przekładni o dużym przełożeniu.


Autor tematu
pawelpon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2009, 13:50
Lokalizacja: Zawichost

#7

Post napisał: pawelpon » 18 kwie 2010, 12:27

Oporność na uzwojeniu to 2,5 oma silnik ma tylko cztery wyprowadzenia. Silnik z ośką ma jakieś 8cm długości.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post napisał: Leoo » 18 kwie 2010, 12:42

Nominalne napięcie silnika to 3,75V.
Przy prądzie fazowym 3A silnik długo nie pociągnie.


Autor tematu
pawelpon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 8
Rejestracja: 06 lis 2009, 13:50
Lokalizacja: Zawichost

#9

Post napisał: pawelpon » 29 kwie 2010, 20:11

Dzięki za pomoc zakupiłem inne silniki mam nadzieje że lepiej się sprawdzą.
Obrazek
Silnik ma większy moment ale nie wiem jaki prąd ustawić. Szukałem na stronie producenta ale brak danych o silniku. Opór na uzwojeniu to 14,8 oma.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#10

Post napisał: Leoo » 01 maja 2010, 12:14

Nie sądzę by "nowy" silnik był mocniejszy od poprzedniego. Jeśli waga obu jest porównywalna, to ich momenty też. Silniki o zbliżonych wymiarach i wadze mają zbliżoną moc traconą, czyli iloczyn prądu i napięcia. Na tej podstawie można oszacować prąd, znając oporność uzwojenia. Na dodatek "nowy" jest wysokonapięciowy i uzyskanie rozsądnych prędkości może być trudne.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”