Sterowanie serwo Mitsubishi poprzez PLC

Rozmowy dotyczące budowy, działania i naprawy urządzeń automatyki przemysłowej

Autor tematu
ZooM
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 27
Rejestracja: 21 paź 2008, 07:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sterowanie serwo Mitsubishi poprzez PLC

#1

Post napisał: ZooM » 21 paź 2008, 07:18

Witam, tym postem zaczynam moją przygodę na tym forum, przeglądałem je już od jakiegoś czasu i znalazłem wiele odpowiedzi i ciekawostek, jednak nie udało mi się wyskrobać niczego na powyższy temat, stąd zdecydowałem się zadać pytanie, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto miał z tym wcześniej styczność i mi odrobinę pomoże :)

mam następujący problem, potrzebuję wykonać sterowanie serwomotorami mitsubishi, za pomocą wzmacniaczy i sterownika tej samej firmy, jednak wcześniej nie zajmowałem się tym tematem i jestem delikatnie mówiąc zielony.

Dowiedziałem się tyle, że do obsługi serwo w programie gx-developer stosuje się polecenie DDRVI, w helpie jest o nim tyle że cały czas i tak nie wiem o co chodzi za bardzo - poniżej ta informacja:

This instruction is for single speed positioning in the form of incremental movements.
(tłumaczę to tak: ta instrukcja jest dla stałoprędkościowego pozycjonowania w ruchach postępowych - dobrze?)

Składnia jest następująca:
[ DDRVI BIN 32 | BIN 32 | Bit | Bit ] - o ile dobrze widzę to ostatnie 2 parametry opisują dane wyjścia sterownika, dalej idące do serwa (na Pulse R+ i Pulse F+), więc tu problemu nie ma, jednak nie mam pojecia co to są te wartości BIN.

Domyślam się, że deklarują one ilość kroków do wykonania oraz ich częstotliwość, słusznie?

z góry dziękuje za wszelką pomoc
pozdrawiam



Tagi:


bugger
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 101
Rejestracja: 21 gru 2006, 13:49
Lokalizacja: galway

#2

Post napisał: bugger » 21 paź 2008, 09:36