Silnik unipolarny 3Nm i problemy z obwodem magnetycznym...

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Silnik unipolarny 3Nm i problemy z obwodem magnetycznym...

#1

Post napisał: ksitau » 21 cze 2006, 12:39

Witam,

Mam silnik unipolarny hybrydowy ok 3Nm i taki oto problem, mam zębatkę do paska zębatego ze stali (ok 0,5kg), jak tylko ją zakładam to silnik traci momentalnie swoją moc, wręcz nie rusza nawet "na sucho", kiedy bez tej zębatki nie da się go wogóle złapać. Moje pytanie brzmi czy na pewno jest tego przyczyną jest ta zębatka, jeśli tak to czy płyta ze stali do której przykręcony jest silnik może też mieć wpływ na jego sprawność? Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? I jak sobie z nim radzicie? Jaki jest ten obszar wokół silnika gdzie nie powinno być żadnych stalowych elementów?

Pozdrawiam!



Tagi:


rchobby
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 441
Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#2

Post napisał: rchobby » 21 cze 2006, 12:52

Bardzo prozaiczne pytanie czy przypadkiem silnik nie ma przebicia?
Moim zdaniem nie powinno występować takie zachowania silnika. Najlepiej podłączyć miernik rezystancji (czy 'brzęczyk' do sprawdzania diód) do obudowy i kolejno do uzwojenień, oczywiście wcześniej odłączyć całe zasilanie.


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: ksitau » 21 cze 2006, 13:03

Sprawdziłem, nie ma przebicia...

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#4

Post napisał: chomikaaa » 21 cze 2006, 14:08

ciekawe pokaz silnik i napisz jak sprawdzales izolacje co przedzwoniles miernikiem


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: ksitau » 21 cze 2006, 14:25

Sprawdziłem wszystkie kabelki z zarówno przednią, jak i tylną częścią obudowy oraz z osią.
Załączniki
Zdjęcie(2).jpg
Zdjęcie silnika piasty i zębatki
Zdjęcie(2).jpg (56.63 KiB) Przejrzano 2612 razy


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#6

Post napisał: pltmaxnc » 21 cze 2006, 14:35

Ciekawy objaw, ja nie zauważylem wplywu korpusu maszyny na zachowanie silnika , mimo że u mnie maszyny są odlewane z żeliwa a silniki mocowane bezpośrednio.
Może przyczyna tkwi u ustawieniu zbyt " stromej rampy" , spróbuj startować z bardzo malym przyśpiszeniem.


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: ksitau » 21 cze 2006, 17:24

Prawie tak samo się dzieje kiedy nie zakładam widocznej zębatki na trzpień, tylko przykładam ją obok trzpienia. Wtedy nawet dwoma palcami jestem w stanie powstrzymać silnik od obracania się...


roman_ows
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 72
Rejestracja: 20 sie 2005, 23:21
Lokalizacja: Poznań

#8

Post napisał: roman_ows » 21 cze 2006, 21:36

Czy jest silnik nowy, czy z odzysku?
Pozdrawiam


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: ksitau » 21 cze 2006, 22:04

nowy

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#10

Post napisał: chomikaaa » 21 cze 2006, 23:07

to rekalmuj

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”