Serwonapęd hamulec

Dyskusje dotyczące serwonapędów i napędów serwokrokowych.

Autor tematu
schwanz24
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2011, 00:53
Lokalizacja: Cieszyn

Serwonapęd hamulec

#1

Post napisał: schwanz24 » 20 sty 2015, 19:10

witam, co może być przyczyną, że silnik nie trzymie po zwolnieniu hamulca (wbudowanego w silnik)? Zawsze trzymał, od jakiegoś czasu raz trzymie , raz nie.

Jaki parametr w sterowniku odpowiada, żeby silnik trzymał od razu po zwolnieniu hamulca, a nie się swobodnie poruszał?

Sterownik Siemens 6SE7016-OTP50-Z

Silnik Siemens 1FK6083-?AF7-B



Tagi:

Awatar użytkownika

spol
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 422
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: spol » 20 sty 2015, 20:54

Przyczyn moze być kilka , poszukiwanie problemu należy rozpocząć od sprawdzenia pinów we wtyczce kabla idącego do silnika. W momencie kiedy silnik ma być trzymany przez hamulec, na pinach powinno znajdować się 24V. Jeśli jest 24V to wiadomym jest ze problem jest po stronie silnika. Albo hamulec padł albo sie skleił. Można wtedy na piny w silniku podać 24V z zewnętrznego zasilacza i spróbować kilka razy szybko włączyć i wyłączyć hamulec, może akurat ustąpi ... Jeśli na kablu do silnika nie ma 24V to problemu szukać trzeba w szafie w elektryce.

Numery pinów hamulca znajdziesz w nocie katalogowej lub być może na obudowie silnika
Jak to sie nie da ?


Autor tematu
schwanz24
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2011, 00:53
Lokalizacja: Cieszyn

#3

Post napisał: schwanz24 » 21 sty 2015, 18:25

spol pisze:Przyczyn moze być kilka , poszukiwanie problemu należy rozpocząć od sprawdzenia pinów we wtyczce kabla idącego do silnika. W momencie kiedy silnik ma być trzymany przez hamulec, na pinach powinno znajdować się 24V. Jeśli jest 24V to wiadomym jest ze problem jest po stronie silnika. Albo hamulec padł albo sie skleił. Można wtedy na piny w silniku podać 24V z zewnętrznego zasilacza i spróbować kilka razy szybko włączyć i wyłączyć hamulec, może akurat ustąpi ... Jeśli na kablu do silnika nie ma 24V to problemu szukać trzeba w szafie w elektryce.

Numery pinów hamulca znajdziesz w nocie katalogowej lub być może na obudowie silnika
rozumiem, tylko, że problem jest moim zdaniem w inną stronę, bo hamulec napewno działa, słychać klikanie w silniku.

przybliże to w praktyce, mam maszynke , sterowanie na profibus'ie, po załadowaniu PLC wciskam przycisk na pulpicie, który poprzez moduł wejść/wyjść rozsyła polecenie do sterowników o zwolnienie hamulców. Zawsze było tak, że silnik drgnął może milimetr, ale stał w miejscu na pozycji 0. A teraz jest tak , że ramie ,które jest przymocowane za pomocą pasa napędowego do tego silnika, po zwolnieniu hamulca, ciągnie silnik w dół i dopiero jak silnik wykona bezwładnie cały obrót (ramie oczywiście wisi w dole) zaczyna trzymać i pozycje 0 mam na dole. Tak jakby po całym obrocie dopiero resolver zaskoczył. I potem mam problem, bo musze, po zluzowaniu napinacza paska zębatego, recznie podnosić samo ramie do góry i ustawić na znaki.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Serwomotory / Serwonapędy / Napędy Serwokrokowe”